Amerikalı dondurmacı Baskin Robbins, dondurma aromaları ile ünlü. Tam 31 çeşit dondurma aroması sunan Baskin Robbins’in logosunun ortasında da 31 sayısı mevcut... Carrefour, Fransızcada “kavşak noktası” anlamına geliyor. Zaten şirketin logosu da bizlere bunu anlatmaya çalışıyor. Ortadaki negatif alanda şekillenen C harfini fark edebiliyor musunuz? Formula 1 logosunda normal şartlar altında ‘bir’ rakamı kırmızı bölgeymiş gibi görünürken, asıl ‘bir’ rakamını F ile Kırmızı bayrak arasındaki boşluk oluşturuyor. Sony’nin dizüstü bilgisayarları için kullandığı VAIO markasının logosunda analog ve dijital sinyaller bir arada resmedilmiş. VA harfleri analog sinyalleri oluştururken, IO harfleri dijital sinyallere karşılık geliyor. Oracle tarafından satın alınan Sun’un logosu, hangi yönden bakarsanız bakın Sun yazısını oluşturacak şekilde tasarlanmıştı. Fakat ilginçtir ki logoda ‘S’ harfi hiç yer almıyor. Logoyu tasarlayan ise bir sanatçı değil, üniversite profesörüydü. NBC, ünlü bir televizyon kanalı olarak hayatın her rengini kucakladığını logosunda bizlere iletiyor. Peki ortadaki tavus kuşu figürünü daha önce fark etmiş miydiniz? Dünyanın dört bir yanında satılıyor. Pek çok insan mutlaka bu çikolatayı yemiştir. Ama pek çok insan bu logoda gizli figürü hiç farketmemiştir. Oysa iyice bakıldığında Alp dağlarını simgeleyen resimde, bir ayı figürü görünüyor. Böylelikle ilk kez İsviçre'nin Bern kentinde üretilen bu çikolatanın kökenine işaret ediliyor. Bern kentinin simgesi de bir ayı figürü. Coca Cola Coca Colanın mucidi Dr. Pembertonun ortağı ve aynı zamanda muhsebecisi Frank Robinson, iki C harfinin mükemmel bir estetik yaratacağını düşündü ve kendi el yazısıyla Coca Colanın bugüne kadar değişmeden gelen logosunu yarattı. VIA Rail Canada Bu logoda iki trenin karşılıklı gidiş gelişini harflerle simgelemiş. Ortadaki 'I' harfi de yolun gidiş-dönüş kısımlarının ayrımını gösteriyor. Elettro Domestici Ev Aletleri'nin logosu ise hem priz şeklinde hem de firmanın baş harfleri olan E ve D negatif alan oluşturularak ifade edilmiş. Budapeşte'de mimarlık merkezi logosu. Labirente benziyor ama içindeki beyazlıklarla şirket isminin harfleri yerleştirilmiş. The Big Ten Üniversitelilere yönelik 11 adet üniversiteye konferans düzenleyen firma kendi logolarını değiştirmek istemiyorlar. Bunu da logolarında 11 rakamı gizleyerek yapıyorlar. Defalarca görmüş olabileceğiniz bir logo. Ama E ve x harfleri arasında oluşan oku gerçekten çok az kişi farkediyor. Şirket böylelikle çok hızlı teslimat yaptığı mesajını veriyor. Oku görmeden bile işareti algılayan beyin, insana bu hissi verdiği söyleniyor. İlk bakışta yoga yapan bir genç kız figürü görünüyor. Dikkatlice bakıldığında ise Avustralya haritası kolayca farkediliyor. İnternet üzerinden kitap satışıyla ünlenen amazon.com'un logosunda ilginç bir şey yok gibi. Ama alttan geçen ok, iki anlam taşıyor. Birincisi, Burada A'dan Z'ye herşeyi bulunuyor mesajını taşıyıyor. İkincisi ok, gülümseyen bir yüz çağrışımı yapıp, müşteri memnuniyetinin sağlanacağı mesajını veriyor. Fransa'nın başkenti Paris'in simgelerinden biri olan Lafayette alışveriş merkezinin logosunda kentin daha da ünlü simgesini görmek mümkün. tt harflerinin oluşturduğu Eiffel Kulesi'ne dikkat. Dikkatlice bakıldığında logoda gizlice oluşan 2008'i görmek mümkün. Google 2008'de 10. yıldönümünü kutladı.