Yaz sezonunda prime time kuşağındaki diziler, yerlerini yarışmalara bıraktı. Bunun en büyük sebebi, ekonomik zorunluluk. Ali Eyüboğlu Televizyonlarda yüksek bütçeli işlerle yüksek reyting almaktan çok daha önemlidir, çok düşük bütçeli projelerle de iyi reyting yakalamak. Bunun için öncelikli şey ‘parlak bir fikir’dir... Ama tek başına bu getirmez başarıyı... O projeyi hayata geçirenlerin de ‘cin gibi’ olması gerekir... Örneğin ‘Komedi Dükkanı’nı tv8’e yaptığı dönemden bu yana imza attığı projeleri yakından takip ettiğim Fırat Parlak, düşük bütçeli işlerle çalıştığı kanallara iyi reyting getiren bir yapımcı... tv8’den TRT 1’e, Star TV’den sahneye transfer olan ‘Komedi Dükkanı’na Tolga Çevik kadar olmasa bile ciddi katkısı oldu. Bölüm maliyeti 45 bin lira olan ‘Şanslı Masa’ Kanal D’de 100 bölüm yayınlandı, hepsi de kanala iyi reyting kazandırdı. Kanal D’ye ‘Şebeke’ adlı bir şaka programı çekti, onun da her bölümü olay oldu. Fırat Parlak ve ekibi şimdi de Kanal D’ye “Tuhaf Taksi” adlı bir yarışma programı yapıyor. Daha önce Güven Kıraç ve İlhan Mansız’la denenen, ama başarılı olmayan yarışma, yayınlandığı geceler Kanal D’yi sırtlamaya başladı. ‘Tuhaf Taksi’nin Kanal D’ye bölüm maliyeti ne kadar biliyor musunuz? 35 bin lira... Orta karar bir dizinin kanala bölüm başı maliyeti ise 400 bin lira..