Fransa ve Paris'in sembolü olan ve yılda 6 milyon turist çeken Eyfel Kulesi'nin nasıl yapıldığını hiç merak ettiniz mi? Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edildi. 3 bin işçi 26 ay boyunca 18 bin 38 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Gustave Eiffel çalışma odasında kulenin aerodinamik ölçümlerini yapıyor. Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanıyor. Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürüyor. Bu işlem sırasında bin 500 fırça, 5 bin zımpara kağıdı ve bin 500 iş tulumu tüketiliyor. Boyama maliyeti ise yaklaşık 3 milyon Euro tutuyor. Eyfel kulesi yapım aşamasında Paris halkının tepkisini çekti. Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürdüler. Bugün Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul ediliyor. Zirvesindeki televizyon vericileriyle birlikte 327 metre yükseklikte olan kule demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir. Açılışından sonra 3 manzara bölümünden oluşan kuleye ilk platformuna kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör yapıldı. 2. Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle asansörler devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kaldı.