Aktörlerin her zaman kolay şartlarda çalıştıklarını düşünenler filmdeki aktörlerin çektiklerini okuduklarında bu fikirlerinden vazgeçecekler. Ünlü yönetmen Steven Spielberg imzasını taşıyan Er Ryan'ı Kurtarmak filminin kamera arkası görüntüleri ortaya çıktı. Er Ryan'ı Kurtarmak'ta bir askeri birliğin dört askerini canlandıran dört aktör, öncelikle İngiltere'nin Hatfield bölgesinde bir askeri eğitim kampına alındılar. Bu kampta beş yıldızlı bir otelde bulunmayan ne varsa vardı. Askeri birliğin nişancısı Jackson'ı canlandıran genç aktör Barry Pepper, bu kampın özelliklerini şöyle anlatıyor: ‘‘Ormanlık bölgeye gidip de kampımızı kurduğumuzda zorluklar dizisi de başlamış oldu. Çadırın üzerinden yağmur resmen üzerimize yağıyordu. Tıpkı ıslak farelere benziyorduk.’’ Genç aktörlerin günlük programları kısaca PT olarak bilinen fiziksel eğitimin her türlüsünü kapsıyordu. Bunlara 5 millik koşular ve sırtlarında en az 20 kiloluk sırt çantalarıyla tırmanışlar da dahildi. Asker tayınları yiyiyorlar, birbirlerine canlandırdıkları karakterlerin isimleriyle sesleniyorlardı. Eğitim kampındaki o dönemi bitiren genç aktörler, hemen sonrasında 2,5 aylık yeni bir döneme başladılar. İngiltere ve İrlanda'da yapılan o çekimler için Spielberg ve ekibi, başta Normandiya'nın rüzgarlı sahilleri olmak üzere bütün savaş alanlarını yeniden yaratmışlardı. Normandiya Omaha Plajı'nda yapılan D-Günü çıkartmasının yeniden canlandırılması en zorlu sahnelerden biri oldu. Gerçek çıkartmanın yapıldığı Normandiya kıyıları günümüzde çok iyi korunan tarihi bir bölge haline getirildiği ve çok geliştiği için çekimlerin orada yapılması imkansızdı . Bunun üzerine filmin prodüksiyon tasarımcısı Tom Sanders Fransa, İngiltere ve İrlanda'da yoğun bir araştırma dönemine girdi ve sonunda İrlanda'da mükemmel bir sahil şeridi buldu. Bu sahil şeridi altın rengi kumlarından kıyı boyunca yükselen kayalıklarına kadar Normandiya'daki sahil şeridine benziyordu. Ekip, İrlanda'daki bu sahil şeridini Normandiya'daki Alman mevzilerine dönüştürdü. Dev boyutlu çıkartma sahnelerinin çekilebilmesi için çok sayıda silahlı kuvvetler mensubuna ihtiyaç vardı. Yapımcılar hemen İrlanda ordusuna başvurdular. D-Günü'nün çekimi için İrlanda ordusu 750 asker gönderdi. Ve sahneler bu asker figüranların da katılımıyla çekildi. II. Dünya Savaşı'nda kullanılan üniformaların hiçbirinin bugün mevcut olmaması nedeniyle filmin kostüm tasarımcısı Joanna Johnston'a da önemli iş düştü. Gerek figüranların gerekse subayların giydiği üniformalardan aslına uygun olarak 3.000 tane dikildi. Ayrıca Amerikan birliklerinin kullandığı postallardan da 2.000 tanesi bu postalları üreten şirkete ısmarlandı. Ardından bütün üniformalar ve postallar, giyile giyile eskimiş görüntüsü vermek amacıyla yıpratma işlemine tabi tutuldular. Savaşın yaşandığı 40'lı yılların kendine özgü özelliklerine ve tonlarına ulaşmayı hedefleyen Spielberg, Schindler'in Listesi'nde de birlikte çalıştığı görüntü yönetmeni Janusz Kaminski'yle bir kez daha işbirliği yaptı. II. Dünya Savaşı'nı anlatan teknoloji harikası bir film yapmayı başından beri istemediğini söyleyen Spielberg'in isteği üzerine kamera merceklerindeki koruyucu kaplamalar Kaminski tarafından çıkarıldı. Koruyucu tabakanın olmaması nedeniyle o dönemin haber filmlerini anımsatan görüntü kalitesi elde edildi.