Bugün, New York'un en ikonik yapılarından biri, Amerikan filmlerinde ve dizilerinde simasını bolca gördüğümüz Brooklyn Köprüsü'nün açılış yıl dönümü. İşte, tarihi köprü hakkında bilmedikleriniz... Brooklyn Köprüsü'nün yapımına 3 Ocak 1870 yılında başlanmıştır, yapımı 13 yıl sürmüş ve 24 Mayıs 1883 yılında açılmıştır. ABD'nin New York şehrinde East River üzerinde bulunan köprü, Brooklyn ve Manhattan'ı birbirine bağlar. Yapımı bittiğinde Dünya'nın en geniş asma köprüsü unvanını kazanmıştır. Hatta köprünün kuleleri birkaç yıl boyunca ABD'nin en yüksek yapıları olarak geçmiştir. Köprünün ana ayakları arası 486.3 metredir. Brooklyn ve Manhattan arasında geçiş eskiden teknelerle sağlanıyordu fakat soğuk kış günlerinde hayli zorlaşıyordu, hatta bazen imkansızlaşıyordu. 1867 yılında aşırı soğuklarda nehir donunca kıyıdaki tekne ve gemiler sıkışınca ulaşım sağlanamadı. Buradan bir köprü ihtiyacı ortaya çıktı. Bunun üzerine köprünün yapımı için mühendis ve dünyanın en büyük kablo üretim şirketinin sahibi John A. Roebling çalışmalara başlar. Roebling'in en büyük hayali bu köprüyü tamamlamaktır. Ne yazık ki inşa sürecinde köprüde çalıştığı sırada bir feribotun ayağını ezmesi sonucu tetanosa yakalanarak 2 hafta içinde ölür. Başmühendis olan oğlu Washington Roebling projenin başına geçer. İnşa çalışmaları devam ederken köprünün su altındaki ayakları için su altında çalışırken vurgun yer ve felç olarak yatalak hale gelir. Washington Roebling'in eşi bu noktada köprüye izini bırakıyor. Emily Roebling projenin kocasından alınmaması için savaşır, başarılı bir lobi yapar ve kazanır. Mühendis olmamasına rağmen projenin başına geçer. Kocası Washington Roebling tüm süreci yatağından takip eder, karısını ve tüm ekibi direktifleriyle yönlendirir. Bu sayede proje 11 yıl sonra tamamlanır. Köprünün yapımında Washington Roebling gibi pek çok işçi su altında vurgundan ve diğer iş kazalarından ölür. 24 Mayıs 1883’te muhteşem bir açılış töreniyle Brooklyn Köprüsü hizmete açılıyor. Köprüden geçen ilk yaya Emily Roebling olur. Köprünün açıldığı 24 Mayıs 1883'te 150.300 kişi yaya olarak köprüden geçmiştir. Köprünün açılışını takip eden günlerden birinde, ayağı kayıp düşen bir kadının panik halde Köprü yıkılıyor! diye bağırması üzerine çıkan izdihamda 12 kişi ölür ve pek çok kişi yaralanır. Köprünün ilk yıllarında birkaç intihar girişimi yaşanır ve bu girişimlerden birkaçı başarılı olur. Bu yaşananlardan sonra halk artık köprünün lanetli olduğuna inanmaya başlar ve köprüden geçmeye korkar. Köprünün sağlam olmadığı dedikoduları da çıkar. Yetkililer bunun aksini halka kanıtlamak gerektiğini düşünür ve bir sağlamlık testi organize ederler. Sağlamlık testini, her biri 6 ton ağırlığında 21 filin köprüden geçmesiyle yaparlar. Fillerin köprüden geçmesiyle halk köprünün sağlamlığına ikna olur ve köprü tekrar kullanılmaya başlanır. Sağlamlık testini, her biri 6 ton ağırlığında 21 filin köprüden geçmesiyle yaparlar. Fillerin köprüden geçmesiyle halk köprünün sağlamlığına ikna olur ve köprü tekrar kullanılmaya başlanır. Yıl 2006. Köprüyü denetleyen işçiler köprüde bir sığınak bulurlar. Sığınaktan konserve yiyecekler, tonlarca su, krakerler, battaniyeler ve ilaç malzemeleri çıkar. Sığınağın 1950'lerde Sovyet saldırısına karşın sivil savunma örgütlerince yapıldığı düşünülüyor.