24.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Nar Gourmet Genel Müdürü Samir Bayraktar, “Grup olarak her zaman en doğal ve en özgün lezzetlerin peşindeyiz. Yeni ürünlerimiz olan kahve çeşitleri ve siyah Türk çayı da Nar Gourmet’nin vazgeçilmez lezzetleri arasında yerini buldu. Eminiz ki, tiryakiler için kısa sürede vazgeçilmez tatlar arasındaki yerini alacaklar” dedi.
“Bu toprakların yeme-içme kültürünü yurtdışında da tanıtıp yaşatma idealimizi doğal ve özgün ürünlerle sürdürmeye devam edeceğiz” diyen Bayraktar, “Nar Gourmet’yi özellikle yurtdışında da en iyi tanıtacak ürünlerden birisinin lokum, diğerinin de kahve olduğundan hareket ettik. Bu nadide ürünlerimize Türkiye’de Nar Gourmet web sayfamızdan ulaşabileceğiniz gibi çok yakında Türkiye, ardından Amerika ve pek çok seçkin pazarda olacağımız müjdesini de vermek isterim” diye konuştu. Samir Bayraktar yeni ürünleri anlatırken, Topkapı Sarayı’nda uzman olarak görev yapan Ömür Tufan da Türk Kahvesi kültürü ile ilgili bir sunum yaptı.
Bir Osmanlı ritüeli
Sunumunda kahvenin Osmanlı ve Türk kültüründeki tarihini tüm detayları ile anlatan Ömür Tufan da kahvenin Osmanlı sarayları arasında ilk defa Topkapı Sarayı’nda içilmeye başlandığını vurgularken, dünyaya ismini veren ‘Türk Kahvesi’nin hazırlık sürecinden, ikram aşamasına kadar kullanılan malzemeleri ve ritüelleri anlattı. Armaggan Bosporus Suites ev sahipliğinde gerçekleştirilen özel davette, Nar Gourmet’nin zengin koleksiyonunda bulunan ödüllü reçellerinin yanı sıra, geleneksel lezzetleri Türk Lokumu, Akide Şekeri, Badem Ezmesi ve Fıstık Ezmesi de benzersiz kahvelere eşlik etti. Tanıtılan yeni ürünler arasında “Kahve Yemen’den gelir” sözü ile özdeşleşen o özgün tattan yola çıkılarak, Yemen Kahvesi de pazara sunuldu. Kahve çeşitlerinin yanı sıra, 1900’lü yıllardan günümüze dünyada en çok çay tüketen ülkeler arasına giren Rize’de üretilen özel harman Türk Çayı da tiryakilere sunuldu.