Mentoro Strateji sistemine göre, şirket ve kurumların birim maliyetlerini azaltabilmelerinin 13 temel metodu var:
Strateji nedir?
İş stratejisi;
- Bir kuruma/ bölüme/ projeye/ ürüne,
- Belirlenen çekici pazarlarda,
- Sürdürülebilir “rekabet avantajı” kazandıracak hedeflere ulaşmasını sağlamak için,
- Hazırlanan bir plan, olarak tanımlanabilir.
“Rekabet avantajı”nın tanımı ise,
- Bir kurumun/ bölümün/projenin,
- Rakiplerine karşı göreceli olarak daha yüksek birim kârlılığa (birim fiyat-birim maliyet) erişme durumudur.
Engeller
Doğal olarak, uygulanacak stratejinin engelleri vardır. Bunlar:
Dış engeller: Var olan rekabet, olası rekabet, müşteriler, tedarikçiler, tamamlayıcılar, alternatifler.
Olası iş stratejisi hedefleri: Ciro, kârlılık akışı, kaynak kullanım verimliliği, müşteri sayısı, eleman başı ciro, eleman başı kârlılık, hisse senedi değerleri gibi hedeflerdir.
İş dünyası çevre şartları ve durumu: Rekabet ortamı, destek ortamı, kaygan ortam ve bunlar karşısında firmanın durumudur.
Bunlara “rekabet avantajı” durumunu da eklemek gerekir. Amacımız, aşağıdaki tabloda gösterilen, performans hedeflerine ulaşmak olmalıdır.