‘No:6’ adlı yeni çalışmasını çıkaran Ziynet Sali, albümün müzik direktörlüğünü üstlenen Sıla’yı, 10 yıllık dostluklarını ve yeni şarkılarını anlattı
Müzik direktörlüğünü Sıla’nın üstlendiğini öğrendiğimden beri merakla bekliyordum Ziynet Sali’nin ‘No:6’ adlı yeni albümünü. Sali’nin Gayrettepe’de beyazların hakim olduğu evinde buluştuk şarkıları dinlemek için. Sekizine Sıla’nın, ikisine Mete Özgencil’in imza attığı buram buram Akdeniz kokan şarkılarında derin sözler var. Gelin müzik kutusunu çalıştıralım, her şarkıda duralım, albüme beraber eşlik edelim.
Bir önceki albümünde iki şarkısına yer verdiği Sıla’yla aslında 10 yıldır tanıştığını söylüyor Sali. Birlikte albüm yapmak için kırılma noktası Sıla’nın ‘Konuşmadığımız Şeyler Var’ albümünün kutlama gecesi olmuş. O albümü Sıla, Ziynet’e “Sana daha güzellerini yapacağız” diye imzalamış. O geceden sonra daha sık görüşmeye, dostlukları derinleşmeye başlamış. “Bir şarkı alışverişi gibi olmadı, ticaret dönmedi. Şarkı için değil hayatı paylaşmak için buluştuk. Ben çok duygusalım. Ama duygularımı ve hayatımı ancak karşımdakine güvendikten sonra açabiliyorum. Sıla’yla hem kariyer hem de özel hayatımızdaki hayat ve gönül kırıklıklarımızı birbirimize anlattık. Böyle bir akış oldu. Her buluşmamızdan sonra bir şarkı yazdı Sıla” diye anlatıyor Sali.
‘Dağınık Yatak’la ilk darbe
Albüm, Sıla’nın 18 yaşında yazdığı ‘Dağınık Yatak’la açılıyor. “Bu şarkıyı ilk albümüne koyacakmış Sıla. Yıllar sonra bana kısmet oldu. Sıla bana yeni şarkılar yazarken bir yandan sandığını da açtı” diyor Sali. Bir dibe vuruştan güçle ayağa kalkışın şarkısı bu. “Başıma sardığım dertten / Mesul değil dağınık yatak” diye başlıyor, “Dönüşünde gözüm yok / Benim aklım gidişinde”yle final vuruşunu yapıyor. Hemen peşine Sali’den itiraf: “Ben de aşkı böyle dibine kadar yaşıyorum. Ayağım önce bir dibi görür sonra yüzeye çıkar. Aynı zamanda gururluyum da. Bu tam da böyle bir şarkı.”
Olmuş olan, ölmüş ölen ‘Belli’
İkinci şarkıda ikinci darbe: “İçilmiş de gelinmiş belli /Sabah ayazı nefes rutubetli / Olmuş olan belli / Ölmüş ölen belli” Yine Sıla imzalı bu şarkı, albüm repertuvarına ilk giren şarkı olmuş.
‘Çeyrek Gönül, benim hikayem’
Sözleri Sıla’ya, müziği Fatih Ahıskalı’ya ait ‘Çeyrek Gönül’le “Sözleri benim hikayem” diye tanıştırıyor beni. “Ah be gönül, çeyrek gönül, ah yarıma razı gönül” derken duygulanıyor: “Bende de böyle oldu hep. Hangimiz 100 yüz hayal ettiği aşkı, hayatı yaşadık ki, hep yarım kaldı. Bende yarımdan da az olduğu için adına çeyrek dedik. Yarıma bile razıyım ama olmadı. İyi ki de olmadı. Belki o zaman bu kadar iyi aşk şarkısı okuyamazdım. ”
’En büyük kalp kırıklığıma Diken’
Akdeniz rüzgarları estiren ‘Diken’ Mete Özgencil imzalı. “Onun şarkılarına hayrandım. Bir klibimi yönetti, arkadaş olduk. En büyük kalp kırıklığımı yaşadığım dönemdi. Antalya’da konserden çıktım gece 03.00’te Mete’yi aradım. “Ah Ziynet, üzüldüğün adama değer mi? Bu hale çok uygun bir şarkım var” dedi ve “İndirimden aldım sanki / Eve getirmeden bozuldu” sözlerini duyar duymaz, bu benimdir dedim.”
Albümün çıkış şarkısı ‘Mevsimsizim’
Sali’den bayağı sıkı bir şarkı. Atina’da Sıla ve arkadaşlarıyla gittiği bir gece kulübünde duymuşlar şarkıyı. Yunan bir rock grubunun şarkısı olduğunu öğrenmişler. Şarkıdaki gibi Ziynet de kendini ‘mevsimsiz’ hissediyormuş. Ama bana göre asıl bomba başka yerde. Sıla’dan öyle iki cümle dökülmüş ki; 10 yıl yeter hepimize: “Ben sorsam susardı, konuşturdun katilmi / Benden sana söz ben de bulucam, katilini…” Sali’den cevap “Valla ben de bekliyorum öyle birini…”
’Kırk Yılda Bir’ Sıla’dan hediye
Yine Ziynet’in Sıla’ya hayat kırıklıklarını anlatıp durduğu “Dışarda hayat var / Ben içeride” hissettiği bir gece Sıla’dan ‘hayatının kıymetini bil’ hediyesi olmuş bu şarkı: “Kırk yılda bir başa gelir böylesi / Kırk yılın çıkar bir bir acısı.”
‘Bi Büyük Devirdik...’
Sandıktan çıkan bir Sıla şarkısı daha. Adı üstünde. Bi büyük devrilmiş, dertler bir güzel katlanıp dürülmüş, konu kapanmış.
‘Geldim Oyununa’ müzikal tadında
Bu şarkı üzerine Sıla’yla konuşurken fark etmiş, her ikisinin de bir müzikal hayali olduğunu.
‘Hayatımın ‘Başrol’ünde ben varım’
Yine Yunan ezgileri üzerine Sıla sözleriyle eğlenceli bir şarkı. Ziynet nakarata gözleri gülerek eşlik ediyor “Her şerde hayır var / Vesilemsin / Ne akıbetim, ne tecellim / Başrol benim…” ve ekliyor “Hayatımızın başrolünde biz olmalıyız. Ben bunu geç öğrendim. Eğer sen başroldeysen diğer oyuncular ona göre davranıyor. Yan karakter olursan, oradan oraya sürükleniyorsun.”
Son söz Mete’den ‘Adeta Müebbet’
“Yalnız geçtim ben o kol kola geçilen yollardan / Kendime ağır geldiğim geceler çok” satırlarını Ziynet’e çok benzettiğimi söylediğimde gözleri doluyor. “Bu şarkıyı bana özel yazdı Mete. İlk dinlediğimde şarkıyı beraber dans ettik” diyor. Kıbrıs’tan İstanbul’a tek başına gelip bu yolları aslında tek başına yürüdü Ziynet. Çok çalıştı, kendini çok geliştirdi, her albümle biraz daha yukarılara çıktı. Şimdi geldiği kendi zirvesinde bırakın aksın o iki damla yaş. Ama bu sefer mutluluktan olsun. Bu albüm, yorumcu Ziynet Sali’nin şimdiki zamandan çekilmiş en güzel fotoğrafı.