Songül Hatısaru

Songül Hatısaru

songul.hatisaru@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Vatandaş ‘İstiklal’e koşuyor

İş Bankası’nın, Milli Mücadele’nin 100’üncü yıldönümü nedeniyle müzesinde açtığı ‘İstiklal’ sergisi büyük ilgi görüyor. Sergide, Milli Mücadele’nin sadece cephede verilmediği, ekonomik bağımsızlık savaşının da en az cephe savaşları kadar önemli olduğu 1000’e yakın belge ve fotoğrafla anlatılıyor

Cumhuriyet’in ilk bankası Türkiye İş Bankası’nın Yeni Cami şubesi son 10 yıldır müze olarak hizmet veriyor. Sergileri bugüne kadar 1.2 milyon insan ziyaret etti. İş Bankası gibi büyük kurumların müzelerinin olması önemli. Binaya girdiğinizde ister istemez, İş Bankası’nın, bankacılığın tarihine girmiş gibi hissediyorsunuz. Ahşap gişelerin arkasında oturan gişe memurlarının, kulplu kumbaralarda birikmiş paraları saydıkları dönemleri hatırlıyorsunuz. Müze, bugünlerde ise ziyaretçilerine hiç unutmamamız gereken bir konuyu hatırlatıyor: Ekonomik bağımsızlık savaşımız!

Haberin Devamı

Vatandaş ‘İstiklal’e koşuyor
Atatürk’ün Samsun’a çıkarak Milli Mücadeleyi başlattığı 19 Mayıs 1919’un 100’üncü yıl kutlama ve anma etkinlikleri çerçevesinde müzeyi ziyaret ettik. İş Sanat Genel Müdürü Zuhal Üreten, sergi küratörü ve İzzeddin Çalışlar ile Prof. Dr. Haluk Oral’ın danışmanlığında hazırlanan ‘İstiklal’ sergisini gezdik. Sergi, 1000’e yakın belge, fotoğraf, film ve obje ile özellikle yeni kuşaklara zorlu mücadelenin tüm detaylarını kronolojik olarak anlatıyor.

Saygı ve minnetle...

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, silah arkadaşlarını, Milli Mücadele’nin isimsiz kahramanları olan Anadolu insanını bir kez daha saygı ve minnetle anmak üzere böyle bir projeyi hayata geçirdiklerini belirten İş Sanat Genel Müdürü Zuhal Üreten, 1.000’i aşkın belge, fotoğraf, aksesuar ve materyalle o günkü ruhu ziyaretçilere aktarmak istediklerini söyledi. Vatandaşların sergiye büyük ilgi gösterdiğini de vurgulayan Üreten, “Özellikle 19 Mayıs gibi milli anlam ifade eden günlerde sergilerimize ilginin arttığını görüyoruz. İstiklal sergimizi 19 Mayıs’ta 7 bin 500 kişi ziyaret etti” diyor.

Altı bölüm var

“On Yıllık Savaş”, “Mütareke ve İşgal”, “Direniş ve Kuvayı Milliye”, “Düzenli Ordu ve Sathı Müdafaa”, “Hukuk ve Taarruz”, “İstiklal ve Cumhuriyet” olmak üzere altı bölüm var sergide. Savaşın seyrini belirleyen Atatürk’ün silah arkadaşlarının orijinal haritaları, günlükler, notların yanı sıra Milli Mücadele dönemine ait çok sayıda tarihi görüntüyü de izlemek mümkün. Sergilerdeki projeksiyonlarda ise Milli mücadele dönemine ait çok sayıda tarihi görüntü izlenebiliyor. Ziyaretçiler, etkileşimli ekranlar sayesinde sergide yer alan kişi, belge ve objelere dair ayrıntılı bilgilere ulaşabiliyor.

Haberin Devamı

Yılsonuna kadar

O dönemde yayımlanmış Minber, Tasviri Efkâr. Memleket, Ati, İkdam gibi gazetelere yansıyan başlıkları, muharebeler sırasında Milli Mücadeleyi anlatan propaganda afişlerini, dünya basınıyla yapılan mülakatları da sergide görmek mümkün. Ankara Ulus ve İstanbul Eminönü’ndeki iki müzede de yılsonuna kadar görülebilecek olan “İstiklal” sergileri, ziyaretçilerin hafızalarında Milli Mücadele’ye dair önemli izler bırakmayı hedefliyor. Türk milletinin işgal altındaki vatanı kurtarmak için Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde verdiği mücadeleyi çok daha iyi anlıyorsunuz. Kara Fatma, Binbaşı Ayşe, Onbaşı Nezahat, Çete Emir Ayşe, Şerife Bacı ve Halide Edip gibi tarihi kimliklerin şahsında kadınların da İstiklal’de nasıl kahramanlıklar gösterdiğini hatırlıyorsunuz. Müze pazartesi günleri, Ramazan ve Kurban bayramlarının ilk günleri hariç her gün 10.00-18.00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edilebiliyor.

Haberin Devamı

İstanbul ve Ankara’da bulunanların mutlaka İş Bankası Müzeleri’ne giderek, bu şanlı mücadeleyi veren Türk milletini, bağımsızlık uğruna yola çıkan halka önderlik yapan Atatürk ve silah arkadaşlarının büyük kahramanlık öyküsünü görmelerini tavsiye ediyorum.

Vatandaş ‘İstiklal’e koşuyor

Yeni nesil Akbank Harvard’ı hap yaptı

Müşterinin herhangi bir kurumu tercih etmesinde de bu kurumla olan ilişkisini derinleştirmesinde de en belirleyici unsur, kurumun müşteriye yaşattığı deneyimin bütünü. Lider şirketler günümüzde kendi ekosistemlerini yaratmak zorunda. Müşterilerinin tüm ürün ve servislere tek bir kapıdan içeriye girerek ulaşmasını sağlamak ana hedef haline geliyor. Bu yeni iklimde “inovasyon”, değişimi tetikleyen en önemli unsur. Pek çok sektörde olduğu gibi bankalar da bu yöndeki çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor.

Vatandaş ‘İstiklal’e koşuyor
Akbank, üç yıldır iş modeli ve iş modelini destekleyici tüm etkenleri yeniden yapılandırdığı bir dönüşüm programı yürütüyor. Müşterilerle olan etkileşim, kanallar, süreçleri yeniden tasarladıklarını söyleyen Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, “Dönüşümümüze Yeni Nesil Akbank adını verdik. Yenilikçi uygulamaları sürdürülebilir bir şekilde sunmak için de Akbank LAB’i kurduk” diyor.

Gelişim yolculuğu

Bu süreçte çalışanları hazırlamanın önemine dikkat çeken Burcu Civelek Yüce şu bilgileri veriyor:

“Akbanklıların kariyer rotalarının çeşitlendirilmesi, farklı işleri, perspektifleri ve görev alanlarını görmelerinin teşvik edilmesi, bilgi, beceri ve yetkinliklerinin artırılması için kapsamlı bir rotasyon programı başlattık. Bu program ile Akbanklıların yetkinliklerini daha iyi değerlendirmelerine, kendi pozisyonlarına döndüklerinde de mevcut işlerini farklı bir bakış açısıyla yeniden gözden geçirmelerine imkân sağlıyoruz. Bireysel gelişim planlarını çok daha güçlü şekilde desteklemek için her Akbanklıya özel bir gelişim yolculuğu içeren Geleceğin Aynası Akbanklı Yetkinlik Gelişim Platformumuzu hayata geçirdik. Harvard, Insead gibi üniversitelerin akademisyenlerinin konuşmalarını, hap niteliğinde eğitimleri, interaktif uygulamaları, bu online platforma her bir çalışanın kendi gelişim planı ile paralel olacak şekilde dahil ettik. Birbirinden farklı alanlarda bilgi sahibi olma ve sürekli kendini güncelleyip geliştirme ihtiyacına şimdilerde ‘light-speed learning’ deniyor. Biz bu ihtiyacı uzun zaman önce fark ettik ve eğitimlerimizi mobil uyumlu, basit ve birbiriyle ilişkili parçalara böldük. Bu şekilde çalışanlarımıza, her an her yerde çok kolay bir şekilde ulaşabilecekleri bir gelişim yolculuğu sunmuş olduk.”