Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre her yıl dünyada 500 bini aşkın kadının meme kanseri nedeniyle ölüyor. Oransal olarak bakılırsa da her sekiz kadından biri risk taşıyor. Ne kadar yüksek bir oran değil mi! Meme kanseri, neredeyse nezle kadar yaygın bir hastalık. Ama o yaygınlıkta gündeme geldiği söylenemez, hastalanan organ ‘meme’ olduğu için bu konu konuşulurken sesimizin tonu hep biraz düşerdi. Neyse ki dünyada ekim ayı, meme kanseri farkındalık ayı oldu da bu hastalığı daha yüksek sesle dile getirir olduk.
Ekim ayı boyunca pek çok kurum ve marka, meme kanserine dikkat çeken faaliyetler yürütüyorlar. Avon da bu markalardan biri. Avon, satış temsilcileriyle doğrudan pazarlama yöntemiyle çalışıp müşterisiyle yakın ilişki kurduğu için yürüttüğü sosyal sorumluluk projelerinde de hedef kitleyi tam 12’den tutturabiliyor.
Özellikle de konu, atılan tüm adımlara, elde edilen tüm gelişmelere karşın hala çoğu toplumda kadınların kendi aralarında ve kısık sesle konuştuğu meme kanseri olunca... Tüm dünyada ortalama 12 müşteriye sahip 6 milyon Avon temsilcisi var. Bu çok güçlü bir ağ. Kadınları ilgilendiren bu kadar önemli bir soruna ilişkin olarak bir anda on milyonlarca kadına ulaşabileceği anlamına geliyor.
Kadınlar, ‘Kafayı Taktı’
Avon global düzeyde 1992 yılından bu yana yürüttüğü meme kanseri ile mücadele kampanyası ile erken teşhisle önlenebilecek bu hastalık nedeniyle kadınların hayatını kaybetmesinin önüne geçmek için çalışıyor. Bu nedenle 26 ülkede on binlerin katıldığı yürüyüşler düzenliyor.
Yürüyüş bu yıl Johannesburg’da yapıldı. iThemba Umut Yürüyüşü’ne; kadın, erkek, çocuklardan oluşan 35 bin kişi pembe giysilerle katıldı. Yürüyüşte erkeklerin bir çoğu kadınlara destek olmak için pembe tütü etekler, pembe peruklar takmıştı.
Avon Güney Afrika bugüne kadar eğitim ve farkındalık çalışmaları için 1.65 milyon dolar fon yarattı. Güney Afrika’da iThemba Umut Yürüyüşü 2001’den beri düzenleniyor. iThemba, Güney Afrika’nın resmi yerel dili olan Zulu dilinde “umut” anlamına geliyor. Meme kanseriyle mücadelede bu ismin seçilmesi, erken teşhis sayesinde her zaman umut olduğu mesajını aktarmaktı. Avon bu yıl “Biz meme kanseri ile mücadeleyi kafaya taktık” sloganını kullandı.
AVON Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika İletişim Direktörü Hande Orhan, böylece, hayatta pek çok şeyi kafaya takan kadınların, kendilerini ilgilendiren bu soruna odaklanmaya davet edildiğini söyledi.
Görsel farkındalık yaratmak için pembe peruklar ve saç çıtçıtlarıyla gündem oluşturulmasının hedeflendiğini söyleyen Orhan, “Sosyal medyada #kafayıtaktik etiketiyle 229 milyon etkileşim sağlandı.
Bu paylaşımlar karşılığında Avon, Türk Kanser Derneği’ne ek olarak 50 bin TL bağış yaptı. AVM etkinlikleri düzenlendi. Burada hem elle muayene kabinlerinin bulunduğu stantlarda kadınlar bilgilendirildi hem de Burcu Esmersoy, Linet, Ayşe Tolga’nın katılımıyla söyleşiler gerçekleştirildi. Avon temsilcileri bulundukları şehirlerin meydanlarına pembe perukları ve saç aksesuarlarıyla çıktı. Bu saha çalışmalarıyla 85 bin kadına temas edildi’’ dedi.
Bu yıl da 22-23 Ekim günlerinden #kafayataktik etiketi ile yapılan tüm paylaşımlar, Türk Kanser Derneği’ne yapılacak bağışı destekledi.
Avon, kadınların riskleri görmesi için neler yaptı?
50’den fazla ülkede 800 milyon doların üzerinde fon toplandı.
180 milyon kadına hastalık hakkında bilgi verildi, 20 milyon kadının meme kanseri taramaları gerçekleştirildi.
3 milyonun üzerinde kişi hastalığa dikkat çekmek için yürüdü.
Meme kanserinin semptomları hakkında farkındalığı artıracak 162 milyonun üzerinde materyal kadınlara ulaştırıldı.
2016’da 12 milyon dolarlık bir fon oluşturuldu ve dünya çapında 101 STK’ya 5.3 milyon dolar bağışlandı.
250 bin kadına ücretsiz tıbbi destek verildi.
Farkındalığı artırmak için 1.5 milyon dolarlık yatırım yapıldı.
Önümüzdeki beş yılda 250 milyon kadına ulaşarak meme kanserinin erken teşhisi için gerekli bilgilere sahip olmaları sağlanacak.
Şirket, Türkiye’de bugüne kadar 8 milyon TL (2.25 milyon dolar) fon topladı. 15 binin üzerinde kadına ücretsiz mamografi taraması ve şüpheli görülen 1.200 kişiye ek teşhis olanağı sağladı. 8 hastaneye mamografi cihazı bağışlandı. Bugüne kadar 10 milyon kadına hastalık hakkında bilgi verildi.
MEMEDER uyardı, ücretsiz tarama yaşı 40’a indi
Geçen hafta Meme Sağlığı Derneği (MEMEDER) Onursal Başkanı Prof. Dr. Vahit Özmen, Yönetim Kurulu Başkanı Ülkü Büyükgönenç, Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Nilüfer Özaydın’ın ile buluştuk. 10 bin kadını ücretsiz kanser taramasından geçiren Memeder, Çırağan Sarayı’nda ‘Pembe Festival’ düzenledi. Festivalde konuştuğum Özmen, hastalıkla ilgili sıkıntılardan birinin de aşırı tedavi olduğunu ve Türkiye’de yapılan kemoterapinin yüzde 35’inin gereksiz olduğunu söyledi. Özmen, “Bir test yaptırarak kişiye özel tedaviler uygulanmalı ancak pahalı olduğu için şu anda bu test Türkiye’de yapılmıyor” diyor.
Erken menapoz
Özmen, son 20 yılda 2.5 kat artan meme kanseri vakasına dikkat çekti. Artışa geç doğum, erken menopoz, sağlıksız beslenme, hareketsizlik gibi Batılı yaşam tarzının neden olduğunun altını çizdi. MEMEDER, 2007’den beri Bahçeşehir’de 10 bin kadına yaptığı tarama sonucunda, 106 meme kanseri vakası teşhis etti. 2011’den beri de Sağlık Bakanlığı 122 gezici TIR’la, 40-69 yaş aralığında kadınlara meme taraması yapıyor. Türkiye’de devletin 50 yaşından sonra kadınlara ücretsiz tarama hizmeti verme zorunluluğu, 3 yıl önce MEMEDER’in verileri dikkate alınarak 40’a çekildi.
Yılbaşı armağanlarınız otizmli çocuklara ‘yarasın’
Otizmli çocuklar yararına 2006 yılından beri geleneksel olarak düzenlenen ve büyük ilgi gören “Tohum Otizm Vakfı Yılbaşı Alışveriş Şenliği”, bu sene onuncu yaşını kutluyor. Bu sene ilk defa 2 gün olarak 22 ve 23 Kasım tarihlerinde saat 10:00 – 21:00 arasında gerçekleşecek etkinliğinin yeni mekanı Four Seasons Hotel at the Bosphorus olacak. Otizmli çocukları erken tanı ve eğitimle topluma kazandırmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Tohum Otizm Vakfı’nın Yılbaşı Alışveriş Şenliği’nde firmalar, 2 gün boyunca en az 3 bin ziyaretçiye markalarını tanıtma, satış yapma imkanına sahip oluyorlar. Ziyaretçiler ise takıdan giyime, dekorasyondan tekstile, mücevherden kozmetiğe, aksesuar, antika gibi çeşitli birçok konuda geniş bir ürün yelpazesini bir arada bulabiliyorlar.