EuroLeague’in “İyilikle Besleyen Sponsoru” olarak Final Four’a katılan Sek’in 4 milyon euro yatırımla geliştirdiği Quark, öğün için sofraya bağlı kalmak istemeyen Z kuşağından ilham alıyor.
Dünya artık çok değişti. Bizler okuldan çıkıp eve gelince salçalı ekmek yerdik. Okulda da simidi görürdük en fazla. Geçen gün ufak yeğenim baktım laptopunda dijital sörf yaparken bir yandan da elindeki kutudan bir şeyler kaşıklıyor. “Niye güzel güzel oturup yemeğini yemiyorsun?” dediğimde, “Bunda protein fazla zaten, hem de öğün atlıyorum, diyet yapıyorum!” yanıtını verdi.
Arzu Aslan Kesimer, EuroLeague Başkanı Jordi Bertomeu ile sohbetinde, sütün de basketbolun da çocukların gelişimine katkıda bulunduğunu, bu nedenle EuroLeague sponsorluğunun Sek’in büyüme stratejisiyle son derece uyumlu bulduklarını söyledi.
Bizim ufaklığın ne yaptığını, Final Four’u izlemek için birlikte Belgrad’a gittiğimiz Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer’den öğrendim! Şöyle anlatıyor günümüz çocuklarının profilini:
Yeni nesil tatlar
“Z kuşağının beslenme biçimi farklı, vakitleri yok! Oturup öyle detaylı kahvaltı yapmıyorlar. Peşlerinden koşmasak hiç yapmayacaklar aslında. Onların sağlıklı gelişimi için yüksek teknoloji ile üretilen sevdikleri çeşitler üretiyoruz. Peynir kültürüyle mayalayıp tek kullanımlık kutularda tüketime sunduğumuz Quark gibi. Bu ürün için 4 milyon euro teknoloji yatırımı yaptık.
Biraz daha yeni nesil damak üzerinden gidiyoruz. Pastörize sütün raf ömrünü uzattık. Çikolatalı, muzlu, çilekli pastörize sütü piyasaya sunduk. Ardından yoğurtluk sütü, çiftlik pastörize sütü, çiftlik yoğurdunu, probiyotik içeceği tüketicilerle buluşturduk. Şirket olarak yüzümüzü Y kuşağına, Z kuşağına döndük. Daha çok sütle yenilen, kaşıklanan gıdaları tercih ediyorlar. 2020’de nüfusun yüzde 40’ı Z kuşağı olacak. Z kuşağı hızlı, olduğu yerde tüketmekten, kaşıklamaktan hoşlanıyor.”
Üç yıllık anlaşma
SEK hepimizin çocukluğundan bildiği markalardan. Sonra Koç Topluluğu şirketi, Tat Gıda’ya geçti. Çocuklara SEK’i, günlük sütü sevdirmek için her ürün bazında etkili kampanyalar yaptılar. Spora destek vermek, bu yolda basketbolu seçmek de bu stratejinin bir parçası.
“Sek İyilikle Büyütür” mottosu ile çocukların hem fiziksel, hem de sosyal gelişimini destekleyen projeleri hayata geçiren SEK, EuroLeague’in “İyilikle Besleyen Sponsoru” olarak Final Four’a katıldı. 2017’den itibaren üç yıl sürecek bir anlaşmaya imza attılar.
SEK, ilk olarak 2004 yılında hayata geçirdiği “İçsek Büyüsek” reklam filmi ile süt ve basketbol ilişkisine değindi. Sütün boy uzatma üzerindeki etkisini keyifli bir şekilde anlattığı reklam filminde SEK günlük süt içen uzun boylu basketbol takımına yer verdi.
Potada süt ve basketbol
Bu vesileyle biz de Sırbistan’ın başkenti Belgrad’ın ev sahipliğinde bu yıl 31’inci kez düzenlenen organizasyonun görkemli finalini Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer ile izledik, sohbet ettik. Basketbol organizasyonlarına destek olma nedenlerini ve taşıdığı heyecanını şöyle dile getirdi:
“Çocuklarımızın doğal ve kaliteli süt ürünleriyle büyümesine katkıda bulunduğumuz kadar, iyilikle beslenmeleri için de çalışıyoruz. Basketbol bir takım sporu olarak çocuklara önerilmesinin yanı sıra sosyalleşme için en uygun paylaşım ortamını sunuyor. Sütün fiziksel büyümeye katkısı tartışmasız bir gerçek, basketbolun da hem fiziksel hem de sosyal gelişime büyük katkısı olduğunu düşündüğümüz için, EuroLeague işbirliğini çok önemsiyoruz. 3 yıl boyunca farklı pazarlama kanallarında sponsorluğumuzu vurgulayacağımız iletişim sayesinde Sek’in marka bilinirliğiyle marka değerinin daha da artacağına inanıyoruz.”
Pastörizeye katma değer kattı
Sek’in 2014 yılına kadar pastörize süt satışının tamamı sade sütten gelirken, şu anda pastörize süt satışının yüzde 30’u katma değerli pastörize süt ürünlerinden oluşuyor. 2016’da Quark’ı piyasaya sunan ve bu ürünle yenilikçi marka imajını yüzde 15 artıran Sek, yeni ürünlerde ciro hedefinin üzerinde bir performans gösterdi. Kesimer’in verdiği bilgilere göre, geçen yıl dünyadaki toplam 130 milyar litre sade süt tüketildi, bunun 84 milyar litresi pastörize süttü. Aynı dönemde Türkiye’de toplam sade süt tüketim miktarı 831 milyon litre, sade pastörize süt tüketim miktarı da 88 milyon litre oldu.
Dünyada kişi başı toplam süt tüketiminin 34 litre, paketli süt tüketiminin 22 litre olduğunu belirten Kesimer, “Türkiye ise kişi başı toplam süt tüketiminde 26 litre, paketli süt tüketiminde 16 litre ile dünya ortalamasının altında. Pastörize süt, pazarın ancak yüzde 10’unu oluşturuyor” dedi.