Songül Hatısaru

Songül Hatısaru

songul.hatisaru@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Bazı şehirlere, bazı insanlara geç kalırsınız ya... Kars, üç kez planlamama karşın gidemediğim ender şehirlerden birisiydi. Malum, şehrin önemi, dünya ekonomisinde liderliğe oynayan Çin’in yeniden canlandırmaya çalıştığı tarihi İpek Yolu projesi nedeniyle artıyor. Çin ile Avrupa ülkelerini demiryoluyla birbirine bağlayan “Demir İpek Yolu”nun Türkiye ayağı Kars’tan geçiyor. Çin’in küresel projesi ‘Bir Kuşak Bir Yol’un da parçası olan merkez, bölgeyi zenginleştirecek. İpek Yolu güzergâhında yer alan Kars’ın kaderini değiştirecek yatırımlardan birisini de SBK Holding yapıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın huzurunda imzalanan lojistik depolama merkezinin protokol töreni için Kars’a gittik.

Haberin Devamı

SBK hızla büyüyor

Son dönemde Borajet, Biofarma İlaç, Kervansaray Bodrum Otel, Boğaziçi Cam Sanayi gibi şirket satın almalarıyla adından söz ettiren Karslı işadamı Sezgin Baran Korkmaz, imza töreni öncesinde, bir saniyeyi boş geçirmemize izin vermedi. Şehir turu, esnaf ziyaretleri, tarihi mekânlar derken kendimizi bir anda Kars’ın yaylalarında bulduk.

Çin’den Avrupa’ya  kısa yol: Kars

Fener lobisi yaylada!

Sezgin Baran Korkmaz Galatasaraylı bir işadamı. Ama yaylalardaki çocuklara getirdiği hediyeler arasında Fenerbahçe formaları da çıktı! ‘Fenerbahçe lobisi yaylaya sızdı!’ esprisine maruz kalan işadamı, ‘Galatasaraylıyım ama sağ olsun Aziz Yıldırım da forma gönderdi, onları da getirdik” sözleriyle durumu açıklığa kavuşturdu.

Formalar, oyuncaklarla yaylaları dolaştık. İnsanlar geçim derdinde, ufak çocuklar yaylalarda çobanlık yapıyor, eşeklerle su taşınıyor. Ne Çin’in Amerika’yı mat etme planlarından, ne de Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinden haberleri var. Umurlarında da değil... Tek gerçeklikleri yoksulluk. Zaten bu proje de, bu gerçeklikle anlam kazanıyor: Bakan Arslan’ın da dediği gibi, “Henüz farkında olmasalar da” bu proje bölgede hayatı değiştirecek.

Dört ülke bir arada

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan’ın şehre vardığı haberiyle tören alanına gidiyoruz. Bakan Arslan’ın yanı sıra, Azerbaycan Demiryolları Başkanı Cavid Qurbanov, Kazakistan Demiryolları Başkanı Kanat Alpispayev, Gürcistan Demiryolları Başkanı Giorgi Gakharia, Yenigün İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mithat Yenigün, Kalkınma Ajansı Temsilcisi Arda Ermut ve SBK Holding Başkanı Sezgin Baran Korkmaz’ın katıldığı törende imzalar atıldı.

Haberin Devamı

İlk hedef 1 milyar dolar

SBK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sezgin Baran Korkmaz, projenin Türkiye ayağının özel sektör tarafından atılan ilk adımının, SBK Holding, Kazakistan ve

Çin’den Avrupa’ya  kısa yol: Kars
Azerbaycan Demir Yolları, Azrustrans ve Rusya’nın en büyük demiryolu taşımacılığı şirketi olan Rusagrotrans ortaklığıyla yapılacağını söyledi. Test sürüşleri başlayan ve eylülde açılışı yapılacak Bakü-Tiflis-Kars demiryolu üzerinde kurulacak lojistik depolama merkezinin 2018’de hayata geçeceği bilgisini paylaştı. Korkmaz, “SBK Holding çatısı altında kurulacak lojistik, depolama ve gümrükleme merkeziyle, dünyanın birçok yerinden getirilecek demir, buğday, kereste, gübre gibi ürünlerin satış ve dağıtımını Türkiye’den gerçekleştireceğiz” dedi. 2018 yılı sonunda şirketin cirosunun 1 milyar dolara ulaşması hedefleniyor.

Haberin Devamı

Yatırım maliyetinin 400 milyon dolar olması beklenen dev inşaatın yüklenici firması ise Ankaralı Yenigün İnşaat olarak açıklandı.

Tören sonrasında sohbet ettiğimiz Bakan Arslan’ın, “Çin’den bir yükü İngiltere’ye, Almanya’ya göndermek 45-62 gün sürüyor. Orta koridordan gönderirseniz 12-15 gün. Yaklaşık dörtte biri kadar bir zamanda yük istenilen adrese ulaşacak. İnşallah çok kısa sürede bu projeyi bitirerek Londra’dan Pekin’e demiryolunu kesintisiz hale getireceğiz” sözleri Kars’ın geleceğine ışık tutuyor.