BJK’nın ana sponsoru Vodafone’un takımın altyapısına genç yetenekleri bulmak için başlattığı Geleceğin Karakartalı projesi yoğun ilgi görüyor. Ebeveynlerin çocuklarının futbol oynarken çektikleri videolarını yükledikleri projede video sayısı 10 günde 1000’i aştı, izlenme ise yarım milyona yaklaştı.
Almanya’da Bayern Münih-Beşiktaş maçını izliyoruz. İkinci yarıda Bayern Münih topları art arda kaleyle buluşunca söylenmek, bağırmak istiyorum. Hep Caner’e söyleniyorum. Öfkemi sadece o anlayabilirmiş gibi geliyor. Koca takımın neredeyse tamamı yabancı. Böyle bir duygu hali içindeyken Almanya’ya davetlisi olarak gittiğimiz Vodafone’un Türkiye’nin dört bir yanında yetenek avına çıktığını öğreniyoruz. Tüm Türkiye’den yaşları 8-10 ve 11-13 arasında değişen çocukların katılabildiği dijital bir platform oluşturmuşlar. Ebeveynler, platforma en fazla 59 saniyelik videolar yüklüyor. Videoların, kabaca top kontrolü, top sürme ve çalım, pas ve şut ile özel bir hareketten oluşması gerekiyor. Videolar özel bir ekip tarafından inceleniyor. Bu kriterleri karşılayan videolar sisteme yükleniyor. Ebeveyne SMS ile bilgi veriliyor.
Geleceğin Messi’leri yolda
Peki, günün sonunda ne oluyor? Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan anlatıyor: “Yeni genç yetenekler bulmak kolay değil. Bir koç gidecek, gezecek, yetenekleri seçecek! Türk futbolunda altyapının gelişmesi için çözüm yolu aradık. 8-13 yaşında bir oğlunuz varsa, 59 saniyelik bir video çekiyorsunuz, insanlar bunları izleyip oyluyor. Çocuğunuz geleceğin Messi’si, Ronaldo’su olabiliyor. Bu bir sosyal sorumluluk projesi. Eşit fırsat yaratıyoruz. 10 gün içinde 1000’i aşkın video yüklendi, bu videolar 450 bin kez izlendi.’’
Elemeler 22 Nisan’da başlıyor
Deegan’ın verdiği bilgilere göre, 7 bölgedeki 7 ilde seçmeler yapılacak. İller Erzurum, Gaziantep, Samsun, Antalya, İzmir, Ankara ve İstanbul olarak belirlenmiş. Bölge elemeleri 22 Nisan’da başlayacak. Oylama sonucu, 7 bölgede 2 farklı yaş kategorisinde en çok oy alan 25’er çocuk bölge elemelerine katılacak. Böylece, her bölgeden 50, toplamda 350 çocuk bölge elemelerine katılacak. Beşiktaş JK’lı scout ve antrenörler Gökhan Keskin, Fikret Demirer, Yasin Sülün ve Serdar Topraktepe’den oluşan ekiple, illerde 1 günlük seçmeler düzenlenecek.
Çocuklar haziranda Beşiktaş JK’nın Ümraniye’deki Nevzat Demir Tesisleri’nde 4 günlük kampa alınacak. Ardından Vodafone Park’ta düzenlenecek bir günlük final etkinliğine katılacaklar. Finalde Beşiktaş antrenörlerinin belirleyeceği en az 3 genç yeteneği Beşiktaş’ın altyapısına kazandıracaklar.
Vodafone Park futboldan fazlası
Colman Deegan’a, düşen izleyici sayısı nedeniyle 150 milyon doları aşan sponsorluk yatırımlarının geri dönüşünden memnun olup olmadıklarını sorduk. Değerlendirmesi şöyle oldu: “Beşiktaş ile iş birliğimiz beklentilerimizin çok üzerine çıktı. 5 yıl önce başlarken, KaraKartal Hareketi’nin 1 milyon üyesinin olacağını ya da Geleceğin KaraKartalı projesinin çocuklara futbolcu olma şansı tanıyacağını düşlememiştik. Dünyanın neresine giderseniz gidin, böyle bir stadyumun Vodafone’nun adını taşıması ikonik bir yatırımdır. İstanbul’u marka şehir yapmak adına önemli bir sponsorluk. Bu Türkiye’ye yapılan bir yatırım. Bir ülkede bir sponsorluk için 15 yıllığına yatırım yapıyorsanız, bu aslında o ülkede nasıl var olmak istediğinizi gösterir. Biz Türkiye’ye entegre olduk. Sadece takım sponsorluğu gibi düşünmüyoruz.”