Obez bir kuşak yetişiyor. Dünyada kilolu çocuk sayısı 41 milyona ulaşmış durumda. 2025’de obez ve fazla kilolu çocuk sayısının 75 milyonu aşması bekleniyor. Ebeveynlerin, “Evladım brokoli, ıspanak ye, çok faydalı” tavsiyesi çocuklarda karşılık bulmuyor. Babaannelerin sağlıklı, lezzetli yemekleri yeni kuşakta heyecan uyandırmıyor. Her konuda olduğu gibi beslenmede de rol modelleri dinliyorlar... Beko, bu gerçekten yola çıkarak, Barcelona ve UNICEF ile büyük sosyal fayda yaratan şahane bir projeye imza attı.
Avrupa solo beyaz eşya pazarının lideri Beko, geçen yıl Messi’ye brokoli yedirdiği reklamıyla pazardaki bilinirliğini ve pazar payını artırdı. Çocuklara ‘Şampiyonlar Gibi Beslen’ sloganıyla seslenen Beko, şimdi Türk çocukların kalbini de Fenerbahçe Basketbol Takımı’yla kazanacak. Fenerbahçe Beko’nun oyuncuları, koç Zeljko Obradoviç önderliğinde çocukları sebze yemeye özendirecek.
Hedef ‘sosyal fayda’
Grup olarak sosyal fayda yaratabilmek için çok çaba sarf ettiklerini söyleyen Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, son dönemde insanlarda topluma fayda sağlayan markalara yönelim olduğunu, UNICEF tarafından yapılan araştırmaya göre, tüketicilerin 3’te ikisinin değer ve inançları temsil eden ortak bir amaca hizmet eden markaları tercih ettiğini belirtiyor. Beko’nun da amacının, ponsorlukları ve kampanyalarıyla toplumsal faydaya hizmet eden bir marka olmak için çalıştığına dikkat çeken Uzun, bu doğrultuda geçen yıl çocukların sağlıklı beslenme sorununu gündemlerine aldıklarını anlattı.
Kahramanlara özeniyorlar
Halen 5 yaş altı fazla kilolu çocuk sayısının 41 milyon olduğunu hatırlatan Uzun, “Çocuklar beslenme konusunda ebeveynlerini dinlemiyor. Biz de onları, sporcu kahramanlarını örnek alarak sağlıklı beslenmeye yönlendirmek istedik. 2018’de sponsoru olduğumuz FC Barcelona oyuncularıyla çektiğimiz reklamda, Messi’ye brokoli yedirdik. Ve geniş kitlelere ulaştık” dedi.
Bamya, pırasa karnabahar...
‘Şampiyonlar Gibi Beslen’ kampanyasını Türkiye’ye taşımaya hazırlandıklarını ifade eden Zeynep Yalım Uzun, “Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de her 5 çocuktan biri bir sporcuyu örnek alıyor. En sevilmeyen yemekler ise pırasa, karnabahar, bamya gibi sebzeler. Dolayısıyla, biz de kampanyamızda koç Obradoviç ve oyuncularımızla çocukları sebze yemeye özendireceğiz” diye konuştu.
Fenerbahçe Beko-Real Madrid maçı için gittiğimiz İspanya’da, takımın oyuncularıyla da bir araya geldik. Maç için onlara çiçek verip şans dilerken, onlar da 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’müzü kutladı.
Avrupa’da pazar payı artıyor
Avrupa beyaz eşya pazarının lideri konumunda olan Beko, bölgede payını artırmaya devam ediyor. 2018’de Avrupa’daki pazar payını bir önceki yıla göre 0.4 puan yükselten markanın, İngiltere’de yüzde 2 pazar payı kazandığı, Rusya’da payını 0.7 puan artırarak yüzde 5.5’e yükselttiği, İtalya’daki pazar payını da 0.6 puan artırarak yüzde 8’e çıkardığı belirtiliyor. Yine 2018’de Beko’nun Avrupa’daki marka bilinirliğinin bir önceki yıla göre 2.2 puan artışla yüzde 65.4’e çıktığı, Türkiye’de ise bu oranın 6 puan artışla yüzde 97’ye yükseldiği belirtiliyor. Bu sene Arçelik’in konsolide cirosunda TL bazında yüzde 25 artış bekleniyor.