Bir soru sordular, yanıt veremedim..
İktidar kanadı yanıt verir diye..
Evet cephesinin açıklaması vardır ümidiyle köşeye taşıdım..
Soru şu..
***
Bu sistem madem bu kadar kötüydü..
Bu sistem madem Türkiye’nin önünü tıkıyordu..
Bu sistem madem çift başlıydı, bu sebeple problem çıkarıyordu..
Neden daha önce gündeme getirilmedi..
MHP’ye de CHP’ye de HDP’ye de ihtiyacı yoktu..
İktidar partisinin tek başına anayasayı değiştirecek gücü vardı.. 2010 yılında anayasayı değiştirip referanduma götürdü..
CHP karşıydı..
MHP karşıydı..
HDP (BDP) karşıydı..
AKP uğraştı, didindi, anayasanın 26 maddesini değiştirdi..
16 Nisan’da oylayacağımız 18 maddeyi de içine koysaydı; 44 madde olurdu..
Ha 26 madde ha 46 madde ne fark ederdi ki..
Neden yapmadı..
Madem bu kadar hayatiydi, neden beklendi..
Diyorlar ki anayasa değişikliğiyle Türkiye uçacak.. 2010’da uçmaya başlardık!
***
Düşününce soru yerinde..
Şöyle ki..
AKP, 2002 yılında 365 milletvekili çıkararak tek başına iktidar oldu..
Anayasa değişikliğini tek başına Meclis’ten geçirecek gücü vardı..
Gündeme getirmedi…
***
Hadi diyelim yeniydiler, sistemin arızalarını tam göremediler.. Devleti tanımıyorlardı, rejim değişikliği talebi için erkendi..
Peki, tamam, kabul..
2007’de 341 milletvekiliyle iktidar oldular.. 2010’da tek başlarına anayasanın 28 maddesini değiştirdiler..
Ama ne sistemin tıkandığından söz ettiler, ne çift başlılıktan, ne vesayete son vermekten, ne hızlı karar alamamaktan şikâyet ettiler..
Neden?
***
Okurun sorusu bu..
Var mı yanıtı?
Maçka Teknik’e kıymayın efendiler!
Bakanlık ‘proje okul’ kavramını ortaya attı..
Önce herkes iyi bir şey sandı.. Bazı okullara ağırlık verilecek, eğitimin kalitesi, eğitimin imkânları artırılacak zannedildi..
Sonra bir baktık ki..
Türkiye’nin en iyi okulları proje okulu ilan edildi..
En iyi 150 lise..
İstanbul Erkek Lisesi gibi, Kabataş gibi, Kadıköy Anadolu gibi, Bornova Anadolu gibi, Çankaya Anadolu gibi..
Ne yapacaksınız diye sorduk?
Bakanlık yetkilileri, ‘Daha iyi hale getireceğiz’ dediler..
Yahu, Kabataş’tan üniversiteye gitme oranı yüzde 92.5, İstanbul Erkek Lisesi’nden yüzde 81..
Herkes memnun..
Çocuklar bu okullara girebilmek için yarışıyor..
Ter döküyor..
Sen git; Anadolu’daki gariban okulları proje okulu yap, o okullara ağırlık ver, o okulları en iyi okulların seviyesine çıkarmaya çalış..
Amaçları tam tersiymiş..
Amaçları; 150 iyi okulu alttakiler seviyesine indirmekmiş..
Küme düşürmekmiş..
***
Tamam da nasıl yapacaklar?
Formül ceplerinde.. Sekiz yılını dolduran öğretmenleri başka okullara göndererek, okulların genetiğiyle oynayarak, okulların hafızasını silerek, okullara kimlik değiştirerek..
***
Nihai hedef ne?
Bence, suskun, pısırık, içine kapalı, kabulcü, kaderci, otoriteye itaatkâr, sormayan soruşturmayan, itiraz etmeyen, bilginin peşinde koşmayan nesil yetiştirmek..
Türkiye’nin en iyi liselerinde projeyi devreye soktular..
Sıra geldi meslek liselerine..
Sıra geldi teknik liselere..
***
Nerden başlamaya niyetliler biliyor musunuz?
Maçka Teknik Lisesi’nden.. Türkiye’nin en iyi meslek okulundan.. Örnek gösterilecek tek okuldan..
Nerden biliyorsun diyeceksiniz?
Benim okulum.. O okuldan mezunum..
Sınıf arkadaşlarımın yüzde sekseni mühendis oldu.. Bi ben olamadım o başka!..
***
Üç dört ay önce gittim.. Maçka Teknik, Maçka Meslek bizim zamanımızda çok iyiydi şimdi yüz kat daha iyi durumda..
Bütün sektörlere eleman veren, bütün sektörlere hizmet veren hale gelmiş..
***
Yaptıkları işleri tek tek saymayayım; şu örnek bile Maçka’nın önemini anlatmaya yeter..
Bakanlık, Fatih projesi kapsamında öğrencilere tabletler dağıttı ya.. Arıza yapınca kim onarıyor..
Maçka Teknik Lisesi öğrencileri..
***
Bakanlık bu okulu proje okulu yapıp sekiz yılını dolduran öğretmenleri göndermek istiyor..
Maçka’yı bitirmek istiyor.. Maçka’yı sıradanlaştırmak istiyor..
Okul, öğretmenleriyle güçlüdür..
Okul demek öğretmen demektir..
Okul demek bina demek değildir..
Maçka’ya kıymayın efendiler..