Hadise’nin “Geliyorum Yanına” adlı geç yaz hit’i geçen haftanın en popüler şarkılarındandı. Sedef Şensoy’un “Kaç Kaç” adlı şarkısı popa yeni bir yön önerirken Hande Yener’in “Krema”sı daha fazla ilgiyi hak ediyor.
Türkçe popta geçen hafta şarkı yayınlayan en büyük isim Hadise’ydi. “Geliyorum Yanına” adlı şarkı bir yaz hit’i olarak tasarlanmış. Belki bu yüzden biraz geç kalmış diyebiliriz. Hadise 10 Ağustos’tan bu yana 5 milyona yakın izlenme almış. Sanırım beklentileri daha yükseklerdeydi. Bu klasik beat’lerdeki Türkçe pop şarkısında sabaha kadar kopuluyor, keyifler gıcır, adlar sahillere yazılıyor ve “buralar bize dar geliyor.” Yani her şey bildiğimiz gibi.
Banu Parlak’ın 8 Ağustos’ta yayınlanan “Aman” adlı şarkısı 1 milyonun üzerinde. Bir diğer pop çıkışı Çağla’nın “Bir Yere de Yaz” adlı şarkısı oldu. O da 2 milyonlarda. Klasik anlamda Türkçe popun bu haftaki karnesi aşağı yukarı bu şekilde gelişirken, artık daha alternatif takılan bir diğer büyük isim Hande Yener’in “Krema” adlı şarkısı da kadrajıma girdi. “Krema” ve “drama” kelimeleri arasındaki benzerlik üzerine gitmiş Hande Yener. Klibi çok sevdim. ‘90’lar Eurotrash etkilerini hissettim ve bir Army of Lovers tadı aldım görüntülerden. Bu şarkı daha fazla ilgiyi hak ediyor.
Klibi de eğlenceli
Popta geçen hafta yayınlanan ve en fazla izlenmeye ulaşmasa da (350 binlerde ben bu yazıyı yazarken) bence en iyi pop şarkısı Sedef Şensoy’dan geldi. “Kaç Kaç” adlı şarkı pop/trap beat’leri üzerine inşa edilmiş. Orijinal, yeni ve eğlenceli buldum. Yani Türkçe pop dünyamızda pek bulunmayan özellikler. Klibi de eğlenceli. Popta bu tarz bir kulvar açılırsa buradan gidecek sanatçıların gelecekte popüler olacağını düşünüyorum.
Gutbetçi rap/fantezi müzikçilerimizden Ali71’in “Hadi Gel” adlı klibini izlerseniz Bodrum’un hâlâ eğlenceli bir yer olduğunu düşünebilirsiniz. Guletle denize açılmalar, Gümbet’teki değirmenin önüne ciple çıkmalar, el ele bir yaz aşkı yaşanıyor dolu dizgin. (Geçen hafta oradaydım, Türkbükü maalesef arıtmasız tesisler yüzünden artık lağım kokuyor. Tabii bunlar klipte yok.) Şarkı 1.3 milyona ulaştı beş günde. İsmail YK’nın izinden giden bir grup yeni nesil sanatçı arasıda yer alıyor Ali71. İlgi gördüğü kesin.
Biraz bu dünyadan elimi eteğimi çekeyim, hayat nedir, neden dünyaya geldik gibi sorular üzerine yoğunlaşayım diyorsanız Cihan Mürtezaoğlu’nun “Kör Dünya” adlı yeni şarkısı sessiz sedası tekli olarak Dokuz Sekiz Müzik etiketiyle yayınlandı. Mürtezaoğlu’nun bu dünyanın maddiyatının günlük koşuşturmacasının dışından gibi gelen bir sesi, ununu elemiş eleğini asmış bir hali var. Şarkı biraz oralarda.
Ezhel’in Büyük Ev Ablukada ile yaptığı “Ne Deve Ne Kush” yayınlandığı 25 Temmuz’dan bu yana 250 bin izlenmeye ulaştı. Bu hem Ezhel hem Büyük Ev Ablukada için düşük bir rakam. Mesela Ezhel’in 19 Temmuz’da yayına verdiği solo parçası “Lolo” aşağı yukarı aynı sürede 15 milyona geldi. Bartu Küçükçağlayan’ın rap denemesi iyi niyetli, sözleri iğneli ve “anlayana” temalı derin, ancak bu şarkıda Bartu’nun yetenekleri Ezhel’in artık kulaklarımızın iyice antrenmanlı olduğu akıcı ve doğal rap’ine yeniliyor. Belki rap’i Ezhel’e bırakıp kendi tarzında eşlik etseydi sonuç farklı olurdu, diye düşünmeden edemedim. Umarım yapıcı bir eleştiri olarak algılanır.
Orijinal ve dikkate değer
“SON”, Ankaralı olduğunu bildiğimiz ve hakkında başka da bir şey bilmediğimiz Türkçe sözlü shoegaze / indie pop kaynağımız Lin Pesto’nu ilk EP’si. Dostumuz Hakan Tamar’ın sahibi olduğu, kaliteli alternatif müziklerin adresi olacağına inandığımız Tamar Records etketiyle 2 Ağustos’ta yayınlandı. Lin Pesto’nun daha önce tekli olarak yayınladığı şarkılara da yer veren toplam altı parçalık albümün klibi “Bu Partide Yalnızsın”a çekildi. 50 bin izlenmeye ulaştığını gördüm. Bu tip bir alternatif iş için hayli iyi bir sonuç. Lin Pesto’nun tarzı, müziğe yaklaşımı, yarattığı görsel ve işitsel dünya ve bu dünyanın her yanına işleyen bakış açısı ilgi çekici, orijinal ve dikkate değer. Tatilde geçirdiğim son iki haftada beni en fazla heyecanlandıran yeni yayın onunki oldu.