05.07.2013 - 13:59 | Son Güncellenme:
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yusuf Devran ile Türkiye Basım Yayın Meslek Birliği (TBYMB)’nden Hasan Hüseyin Doğru, Özden Demir, Muhammet Çiftçi, Osman Okçu ve Muharrem Kaşıtoğlu’nun yapmış olduğu görüşmeler neticesinde Yayıncılık Yüksek Lisans Programı açılması için ortak müzakereler başlatıldı.
Sonrasında Marmara Üniversitesi ile Türkiye Basım Yayın Meslek Birliği ortak girişimi ile Türkiye’de ilk defa yayıncılık yüksek lisans programı hazırlandı. Program, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Şeyda Barlas Bozkuş ve Türkiye Basım Yayın Meslek Birliği’nden Alpaslan Durmuş tarafından farklı ülkelerdeki yayıncılık bölümleri eğitim sistemi ve müfredatları üzerinde yapılan aktif çalışma ve çaba neticesinde ortaya çıktı.
Hazırlanan bu program Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 06 Haziran 2012 tarihli genel kurul toplantısında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde “Çağdaş Yayıncılık ve Yayıncılık Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı” ve “Çağdaş Yayıncılık ve Yayıncılık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans II. Öğretim Programı” adı altında açılması uygun görüldü.
HANGİ DERSLER VAR?
Yaratıcı yazarlık atölyesi, tasarım ve yayıncılık, elektronik yayıncılığa giriş, editörlük teorileri, görsel kimlik ve tipografi, dergi yayıncılığı, yayıncılıkta reklam-yönetim ve halkla ilişkiler, bilgi ve belge yönetimi, yayıncılık ve dil sorunları, uluslararası yayıncılık yönetimi, yayıncılıkta yeni eğilimler, elektronik telif hakları yönetimi, sektörel yayıncılık, yayınevi işletmeciliği, elektronik yayıncılık uygulamaları, çocuk yayıncılığı, yayıncılıkta finansal yönetim, sosyal medyada içerik yönetimi ve ölçümleme teknikleri, sosyal medyada yayın pazarlaması derslerinin yer aldığı yüksek lisans programı, sektörün nitelikli personel ihtiyacını karşılayacak. Program aynı zamanda dünya yayıncılık standartlarının ülkemizde uygulanmasını ve yayıncılık alanında bilimsel çalışmaların yapılmasına olanak sağlayacak.