04.05.2017 - 20:16 | Son Güncellenme:
Turkcell kullanıcıları yaklaşık 2 saat boyunca 3G/4G mobil internet erişimini sağlayamadı. Aynı zamanda bazı kullanıcılar yalnızca internet bağlantısında değil, arama yapma konusunda da sorun yaşadığını bildirdi.
Yaklaşık 2 saatlik kesintinin ardından sorunun düzelmeye başladığı öğrenildi.
TURKCELL'DEN RESMİ AÇIKLAMA
Turkcell, resmi Twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, yaşanan bağlantı sorunuyla ilgili "Şebekemizde meydana gelen sistemsel bir sorun nedeniyle Türkiye’nin bazı bölgelerinde ses ve data trafiğinde kesintiler yaşanmaktadır. Teknik ekiplerimiz sorunu hızla çözerek ses ve data trafiğini normal seyrine döndürmek için çalışmalarını sürdürmektedir." ifadelerini kullandı.
Şebekemizde meydana gelen sistemsel bir sorun nedeniyle Türkiye’nin bazı bölgelerinde ses ve data trafiğinde kesintiler yaşanmaktadır.
— TURKCELL (@Turkcell) 4 Mayıs 2017
Teknik ekiplerimiz sorunu hızla çözerek ses ve data trafiğini normal seyrine döndürmek için çalışmalarını sürdürmektedir.
— TURKCELL (@Turkcell) 4 Mayıs 2017
Yaşanan kesinti üzerine tepkilerini dile getiren kullanıcılara Turkcell Müşteri Hizmetleri Twitter üzerinden yanıt verdi.
Turkcell'den yapılan açıklamada 'Teknik bir çalışma nedeniyle yaşanılan durum bilgimiz dahilindedir.İlerleyen saatlerde tekrar denemenizi öneririz' ifadeleri kullanıldı.
@FatihDiker Teknik bir çalışma nedeniyle yaşanılan durum bilgimiz dahilindedir. İlerleyen saatlerde tekrar denemenizi öneririz.
— TURKCELL Müşteri Hiz (@TurkcellHizmet) 4 Mayıs 2017
BTK'DAN AÇIKLAMA
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Fatih Sayan, bir mobil operatörün şebekesindeki sistemsel sorun nedeniyle bazı bölgelerde ses ve data trafiğinde kesintiler yaşandığını, trafiğin normal seyrine dönmesi için çalışmaların sürdürdüğünü bildirdi.
Sayan, Twitter hesabından, internette yaşanan bağlantı sorununa ilişkin paylaşımda bulundu.
Bir mobil operatörün şebekesindeki sistemsel sorun nedeniyle bazı bölgelerde ses ve data trafiğinde kesintiler yaşandığını belirten Sayan, "Teknik ekipler koordine şekilde sorunu hızla çözerek, ses ve data trafiğinin normal seyrine dönmesi için çalışmalarını sürdürmektedir." bilgisini verdi.