02.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
AYŞEGÜL KAHVECİOĞLU Ankara
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) hazırlayıp, eğitimcilerin görüşlerine sunduğu 11. sınıf tarih dersi taslak öğretim programı tartışma yarattı. İnternet sitesinden tartışılmaya açılan 11. sınıf öğrencilerine tarih dersinde şunlar anlatılacak:
- Görünür dünyadaki olay ve olguların görünmeyen hikmetlere işaret ettiği anlayışı (zâhir ve bâtın birlikteliği) incelenecek.
-Dünya hayatındaki olay ve olguların anlamlandırılmasına yönelik sebep-illiyet-hikmet üçlemesi, çağdaş bilimin sebep-sonuç anlayışı ile kararlaştırılacak.
Tarih dersinde ‘vahiy’
- Zaman ve mekândan bağımsız mutlak varlık (Vücûd) ile tarihî şartlara bağlı değişen beşerî varoluş arasındaki fark anlaşılacak.
- İnsan nefsinin yapısı, işlevi açıklanacak.
- Osmanlı ilim geleneğinde kabul gören bilgi kaynakları (vahiy, sezgi, akıl ve beş duyu) ile modern bilimde kabul gören bilgi kaynakları karşılaştırılacak.
- İnsanın Tanrı’yı ve âlemi tanımasında aşkın merkezî rolü ve aşk türleri (ilahî aşk, mecazi aşk) tartışılacak.
- Devletin bekası fikrini esas alan kanun/örfi hukukun aksine, dini hukukun (şeriat) şahıs haklarının dokunulmazlığını esas aldığı fark edilecek.
- Cihat kavramının Osmanlı medeniyetindeki manevi anlamlarını değerlendirilecek.
- Osmanlı âdâb-ı muaşeret kurallarının sözlü ve yazılı kaynakları incelenecek.