EgeTarımda ‘ortak üretim’ dönemi

Tarımda ‘ortak üretim’ dönemi

08.04.2017 - 03:56 | Son Güncellenme:

TÜGİAD Ege Şubesi’nin ilk kez getirdiği “ortak üretim” düşüncesi, bakanlıkta da kabul gördü. Üreticiye dijital destekli iyi tarım uygulaması yardımında bulunacak

Tarımda ‘ortak üretim’ dönemi

Türkiye’nin tarım sektöründe “ortak üretim” dönemi başlayacak. Türkiye’de üreticiye vize sistemi getirilerek, dijital destekli iyi tarım uygulamalarıyla markalı ürünler elde edilmesi için ‘Ortak Üretim’ çağrısı yapıldı. Çağrıya Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı olumlu yanıt verdi. Bakan Yardımcısı Mehmet Daniş, ortak üretim yapma kültürünü geliştireceklerini vurguladı. Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Ege Şubesi tarafından İzmir 2030 vizyonu kapsamında, Özgörkey ana sponsorluğunda düzenlenen Ege Gıda ve Tarım Paneli sektörün önde gelen temsilcilerine ev sahipliği yaptı. TÜGİAD Başkanı Ali Yücelen, herkesin Türkiye’yi ileriye taşıyacak konularda elini taşın altına koyması gerektiğini söyledi.

Haberin Devamı

Türkiye’ye yayılmalı

TÜGİAD Ege Şube Başkanı Hüseyin Canpolat ise Türk tarımının yüzde 25’inin Ege’den yapıldığına dikkat çekerek, “Katma değerli üretimde Ege’nin yaptığı iyi tarım modelinin Türkiye’ye yayılması gerekiyor” diye konuştu. İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, TÜGİAD Ege Şubesi’nin son derece önemli bir konuyu gündeme getirdiğini, kalkınmanın en önemli lokomotifinin tarım ve gıda olduğunu belirtti. İTO bünyesinde tarım alanında faaliyet gösteren 6 bin üye ile yapılan çalışmalara ellerinden gelen katkıyı sunduklarını belirten Demirtaş, sektörde yenilikçi çalışmalara öncelik verilmesi gerektiğini belirtti. Panelin ardında konuşan Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakan Yardımcısı Mehmet Daniş Türkiye’de tarım sektörünün çok ciddi yapısal problemlerinin olduğunu, bunların başında da arazi yapısı ve işletmelerin küçüklüğünün geldiğini ifade etti.

Haberin Devamı

Toplulaştırma hareketi

2013 yılına kadar arazilerin bölüne bölüne küçüldüğünü hatırlatan Daniş, şu bilgileri verdi: “Arazi toplulaştırmasını yapıyoruz. ‘Milli Tarım Projesi’ kapsamında yeni bir eylem planımız var ancak ne kadar toplulaştırırsak da dünyayla rekabet edebilmemiz çok mümkün değil, bizim ortak üretim yapma kültürünü geliştirmemiz lazım. 941 havzada toprak analizi yaptık. Gübre kullanım kılavuzu oluşturduk. Türkiye’de tüm üretimimizi iyi tarım uygulamaları olarak yapmamız gerektiğini düşünüyoruz. Önümüzdeki süreçte ve bunun için de hazırlıklarımızı sürdürüyoruz.”

Çalışma grubu şart

Özgörkey Gıda Genel Müdürü Mustafa Bedük görüşlerini dile getirdi. Bedük, “İki sorunun çözümü lazım. İlki, çalışma grupları oluşturulup yurtdışındaki iyi tarım uygulamaları belirlenip, Türkiye’ye adapte edilmesi gerekiyor. İkinci olarak sözleşmeli tarımın artırılması ve yenilikçi desteklemelerin gözden geçirilmesi” dedi.

‘Markayla kazanç artar’

Agrobay Seracılık Yönetim Kurulu Başkanı Arzu Şentürk Salık ise, gıda sektöründeki rekabeti ve yüksek üretim maliyeti dezavantajına dikkat çekti. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, “Katma değerli ürünlerimizi kendi markamızla sunarsak ancak daha fazla gelir elde edebiliriz. Marka değerimizi oluşturmak için iletişim gücünü kullanarak küresel pazarda hak ettiğimiz yeri alabiliriz” diye konuştu.