02.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Pınar Süt, geçen yıl lanse ettiği Pınar Protein serisini genişletiyor. Sanatın büyüleyici dünyası ile sokak kültürünü bir araya getiren Pınar Protein, iki yeni ürününü ve özel tasarım ambalajlarını tanıttı. Pınar Protein, kakaolu ve vanilyalı çeşidinden sonra yer fıstığı& muz ve çilek aromalı iki yeni ürünü daha tüketicilerinin beğenisine sundu.
Lansmanda konuşan Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, Türkiye’nin süt üretiminin 2017 TÜİK verilerine göre 20.7 milyon ton seviyesinde olduğunu belirterek, “Bu rakam 2013’de 18.2 milyon tondu. Global süt ve süt ürünleri pazarında ise FAO’nun verilerine göre 2017’de çiğ süt üretimi, bir yıl öncesine göre yüzde 1.4 büyüdü ve 831 milyon tona ulaştı. Süt üretiminde dünyada sekizinci sırada olan Türkiye, tüketim rakamlarına göre daha alt sıralarda yer alıyor.
33 kg tüketim var
Türkiye’de yıllık kişi başı içme sütü tüketim miktarı yaklaşık 33 kg iken Avrupa’da bu rakam kişi başı 60 kg civarında. Türkiye’de uzun ömürlü süt pazarı son 1 yılda yüzde 5 büyüyerek 806 bin tona, ciro olarak ise yüzde 23 büyüyerek 2.5 milyar TL’ye ulaşmıştır” dedi.
Besin değeri çok yüksek
Ülkemizde süt içme alışkanlığının artırılması gerektiğine inandıklarını belirten Yiğitbaşı, “Pınar markası olarak uzun ömürlü süt pazarında yüzde 22.5 ciro payına sahibiz. Dünyada ve Türkiye’de artan sağlıklı yaşam bilincine uygun yeni ürünler geliştirmeye önem veriyoruz. Beslenme alışkanlığının az yağlı ve besin değeri yüksek gıdalara doğru kaydığını gördük” dedi..