İlişki Yaşam Ve Yönetici Koçu Ayşen Tek

İlişki Yaşam Ve Yönetici Koçu Ayşen Tek

onlinekoclukhizmeti@gmail.com

Tüm Yazıları

İNSANLAR ŞİRKETLERİNİ DEĞİL YÖNETİCİLERİNİ TERK EDER

Başarıya ve performansa katkı sağlayan, çalışanın farklı bir şirkete geçmesini engelleyerek nitelikli çalışan oranını arttıran, şirketlerin karlılık rakamlarına bile etkisi olan çalışan sadakati ve çalışanın şirketi ile kurduğu gönül bağı, ne yazık ki amatör yöneticilerin bilerek veya bilmeyerek sergiledikleri davranışlar nedeniyle zedeleniyor. İşinizin gerektirdiği tüm bilgi birikimine ve donanıma sahip bir yönetici olarak kendinize ait tüm zorlu süreçlerin üstesinden geldiniz ancak bir yönetici olarak sorumluluklarınız yalnızca kendinizle sınırlı kalmayacak. Yönettiğiniz şirketin başarısı için çalışan mutluluğunu ve çalışan sadakatini her zaman ön planda tutmanız gerektiğini hatırlatmak ve çalışan bağlılığını olumsuz etkileyen davranışları hayatınızdan çıkartmanızı sağlamak üzere bu yazıyı sizlerle paylaşıyorum.

Haberin Devamı

YIKICI YORUM VE YIKICI ELEŞTİRİ

Bazen sarkastik davranmanın, iğneleyici ve alaycı tavır sergilemenin sizi esprili ve zeki gösterdiğini düşünebilirsiniz ama böyle düşünüyorsanız yanıldığınızı ve yanlış yolda olduğunuzu size hatırlatmak isterim. Paylaştığımız geri bildirim veya yönelttiğimiz eleştirinin karşımızdaki kişinin faydasına olması gerekir. Bu sebeple bir eleştiride bulunmadan önce kendinize sormanızı istiyorum; Paylaşacağım eleştiri karşımdaki kişiye fayda sağlayacak mı? Paylaştığım bu eleştirinin şirkete faydası olacak mı? Kendinize sorduğunuz bu sorulara verdiğiniz cevap evet değilse yıkıcı olarak nitelendirilen bu geri bildirimi paylaşmak çalışanınızı üzecek, onun moralini bozacak ve motivasyonunu olumsuz etkileyecektir. Böyle hissettirdiğiniz bir ekip arkadaşının işi sahiplenmesi, size ve kuruma bağlı hissetmesi imkansızdır.

CÜMLEYE HAYIR VE AMA İLE BAŞLAMAK

Bir fikir veya bir proje öne sürdüğünüzde karşınızdaki kişinin söze hayır diyerek başlaması, hayır kelimesini çok sık kullanması kendi görüşünün daha değerli olduğuna ve her konuda kendini haklı ve önemli gördüğü anlamına gelir. Sarsıcı etkileri bulunan hayır ve ama kelimeleri ile cümlelere başladığımızda, üstü kapalı şekilde de olsa karşımızdaki kişiye yanıldığını, eksik olduğunu ve onun fikrine değer vermediğimizi ifade ederiz.  Bir yönetici olarak, karşınızdaki kişiye yanlış, haksız ve değersiz hissettirdiğinizde aranızdaki güven bağını yıkarsınız. Önemsiz hissettirdiğiniz çalışan, bu davranışınız sebebiyle size karşı yalnızca savunmaya geçer ve ondan artık hiçbir üretkenlik bekleyemezsiniz. Geldiğiniz bu nokta itibariyle o kişi ile iletişim kurmanız imkansız hale gelecektir.

Haberin Devamı

BİLGİ PAYLAŞMAMAK

Yöneticinin altındaki çalışanlardan bilgi saklaması veya yeterince bilgi paylaşımında bulunmaması geçmişte iş hayatında ne yazık ki benim de başıma gelen bir durum. Bilgi paylaşmamak, toplantıya dahil etmemek, bilgiden mahrum bırakmak gibi durumlar bazen üst düzey yöneticiler arasında da yaşanabiliyor. İş hayatında pozisyonunuz ne olursa olsun sizi veya yönettiğiniz departmanı ilgilendiren bir bilgiyi en son öğrenmek size nasıl hissettirirdi? 

Haberin Devamı

Bilgiyi saklayarak avantaj elde etme güdüsüyle hareket etmeyen, özgüveni düşük ama iyi niyetli insanlarla çalıştığınızı düşünelim yine de gerekli bilginin paylaşılmaması, bir şeylerin atlanması çalışanda değersizlik hissi yaratan bir durumdur. Bir şeyleri paylaşmak yönetici olarak sizin gücünüzü kaybetmenize neden olmaz aksine paylaştığınız kişilerle daha da güçlenmenizi sağlar.

Birlikte çalıştığınız kişilere yaşattığınız bu durum çalışanın kendini sorgulamasına sebep olacaktır. Yönetici olarak bencilce veya meşguliyetten kaynaklandığını ifade ettiğiniz bu gibi durumlar çalışanın şirketine olan aidiyet duygusuna zarar verir. Bu sebeple gün içi iş akışınızda kendinize ayırdığınız zaman diliminden yalnızca bir dakikanızı ayırarak çalışanlarınızla gerekli olan her şeyi paylaşmanız sizin avantajınıza olacaktır.

KENDİNİZE ODAKLANMAK

Çalışanlarınızın verdikleri emekleri, ortaya çıkardıkları işleri zaten görevi diyerek takdir etmemek veya bu konuda yetersiz davranmak, çalışanı tanımaya zaman ayırmamak ve onu tam ve bütün olarak görmemek, kusurlarına odaklanmak, size güvenmeyen ve sadakati azalan çalışanlar yaratır. Yönetici olarak siz odağınızı kendinizden etrafınızdaki kişilere çevirmelisiniz. Kendi öneminize, değerinize, yoğunluğunuza daha az yoğunlaştığınızda çalışma arkadaşlarınızın ne düşündüklerine ne hissettiklerine daha çok odaklanırsınız, odağınızı kendinizden diğer çalışanlara kaydırmak size ve şirkete çok fazla artı sağlayacaktır.

ÇALIŞANLAR ARASINDA AYRIM YAPMAK

Aynı ortamda çalıştığımız kişilerden bazıları değerlerimize daha çok hitap eder, övgü dolu cümleler kurarak bize hayranlıklarını daha sık dile getirirler. Yöneticiler, bu gibi davranışlarda bulunan çalışanlara daha yakın davranırlar ve işin tuhaf yanı bu yakınlıklarının da farkına varmazlar. Bize hayran olan veya bize yaranmak için öyle gibi davranan, önümüzde arkamızda gezen insanları kendimize daha yakın hissetmek, onları ödüllendirmek; kendinize hizmet eden davranışları ödüllendirmektir. Bu davranışları ödüllendirmeniz şirketin yararına değil zararına olur çünkü siz bu şekilde davranarak şirketi için özveride bulunan insanları hiçe sayarsınız, görmezden gelirsiniz.

Benim en sevdiğim çalışan; şirketi için emek veren, şikayet etmeyen, özveri ile verilen görevi en iyi şekilde yerine getirmeye çalışan kişidir. Kişisel olarak yakın hissettiğim kişilerden ziyade, şirketini ve işini kendi işi gibi benimseyen insanlarla daha yakın bağ kurarak onları ödüllendirmem, verimlerini daha da arttırarak onları şirkete daha çok bağlayacak ve başarıyı daha üst seviyeye çıkartacaktır. Bu sebeple Çalışma hayatınızda size hizmet eden değil, şirketinize hizmet eden davranışları ödüllendirmek şirketinizin menfaatini koruyacak ve çalışan bağını güçlendirecektir.

DAİMA HAKLI OLDUĞUNUZ YANILGISINA KAPILMAK

Sergilediği tutumlarda daima haklı olduğuna inanan, yaptığı hatalı davranışların sorumluluğunu almayan bir yönetici, zamanla çalışanın gözünde değerini kaybeder. Durum böyle olunca çalışan, yöneticisine karşı kendisini kapatır, iletişim kurmaz, gerekmedikçe paylaşımda bulunmaz. Hepimiz zaman zaman hatalar yaparız ve yaptığımız hatalara karşı tutumumuz, aslında bizim nasıl bir insan olduğumuzu ortaya koyan en önemli göstergedir.

Yaptığı hatayı ısrarla savunan, hatta konumundan güç alarak etrafındaki kişilerden sergilediği davranışın hata olmadığına dair teyit almaya çalışan, bana göre zavallı bir yönetici hayal etmenizi istiyorum. Onun hakkında ne düşünürdünüz? Onun bu davranışı mevcut personeli nasıl etkilerdi?  Bu sebeple bilerek veya bilmeyerek yaptığınız hataları kabul etmek, çalışma arkadaşlarınızın gözünde en büyük başarınız olarak kalır ve derin bir etki yaratır.

ÇALIŞAN SADAKATİ YARATAN YÖNETİCİ OLMAK İÇİN

Siz iç dünyanızda çok iyi bir insan olabilirsiniz ancak yönetici şapkanızı taktığınızda odağınız artık çalıştığınız personelde ve şirketinize sağlayacağınız faydalar üzerinde olmalı. Yıkıcı yorumlar yapmak, cümlelerinize hayır diyerek başlamak, çalışanlarınızdan bilgi esirgemek, kendinize odaklanmak, çalışanlarınız arasında ayırım yapmak, daima kendinizin haklı olduğu gibi yanılgılara kapılmak… Bu davranışları sergilediğinizde yalnızca kendi itibarınıza zarar vermekle kalmaz aynı zamanda çalışanlarınıza değer vermediğinizi gösterir, size duyulan güveni fazlasıyla zedeler ve çalışanların kuruma olan sadakatini baltalayarak, kaliteli iş gücünün rakip şirketlere geçmesine sebep olursunuz. Bu sebeple kendi itibarınız ve şirketinizin başarısı için bu davranışları sergilememeye lütfen özen gösterin.

 

İlişki Yaşam ve Yönetici Koçu Ayşen Tek

www.instagram.com/_aysentek_/