18.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
Otizmli öğrencilerin, mevcut bilgi düzeyleri ve hedef matematik kazanımlarını tespit eden öğrenciler, bu kazanımları edindirmeye yönelik dijital oyunlar üretti. Matematiği oyunla birleştiren öğrencilerin, ürettikleri dijital oyunları okulda ağırladıkları otizmli öğrencilerle birlikte oynaması renkli görüntülere sebep oldu.
Dijital oyunlar
Beştepe Ortaokulu öğrencileri, otizmli öğrenciler için, “Matematik Öğretimi” temalı oyun kodlama ve tasarımı projesini hayata geçirdi. Öğrencilerin uzun çalışmaları ve Otizm Derneği ile yaptığı görüşmeler sonucunda, otizmli öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri ve hedef matematik kazanımlarını tespit eden öğrenciler, bu kazanımları edindirmeye yönelik dijital oyunlar üretti.
Öğrenciler, okulda ağırlanan otizmli öğrencilerle onlar için tasarlanan oyunları oynadı; aynı zamanda hedef matematik kazanımlarını elde etti. Okulu ziyarete gelen Otizm Derneği öğretmenleri ve öğrencileri de ortaokul öğrencilerinin kodlama becerilerini yaşamsal bir problemin çözümü için kullanmalarından duydukları memnuniyeti dile getirerek, “Böyle güncel konuları hayata geçirirken, otizmli çocukları da unutmayıp, bu projeye dahil ettiğiniz için size ayrıca teşekkür ediyoruz” dedi.
‘Sınırlı kalmamalı’
Projeden sorumlu öğretmen Esra Onuk ise öğrencilerin sadece, “kodlama” ile sınırlı kalmaması gerektiğini söyleyerek, teknolojiyi bir sosyal fayda çerçevesi içinde kullanmalarını istedi. Onuk, “Proje süresince çok titiz çalıştık; otizmli çocukların durumlarını araştırdık ve eğitmenleri ile sürekli iletişim halinde olduk” diye konuştu.