06.01.2015 - 14:04 | Son Güncellenme:
Saniyede 11.11 dolar ticaret hacmi yaratan n11.com, 2014 yılını 21 bin kayıtlı mağaza, 24.5 milyon kayıtlı ürün, 4 milyona yakın üye, toplamda 200 milyon ziyaret sayısı ve 770 milyon TL ticaret hacmi ile tamamladı. Kendi büyürken e-ticaret ekosisteminde yer alan bilişim teknolojileri, kargo-lojistik, bankacılık-ödeme sistemleri gibi birçok sektörü de büyüten n11.com, 2015 yılında sektör liderliğini hedefliyor.
Doğuş Grubu ile Güney Koreli SK Group’un ortaklığında Haziran 2012’de Türkiye’de yapılan en büyük e-ticaret yatırımı olarak kurulan ve Nisan 2013’te tüketiciler ile buluşan Doğuş Planet’in e-ticaret platformu n11.com’un yılsonu değerlendirme toplantısı, Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato ve n11.com CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Nak Kyun Chong’un katılımıyla 6 Ocak 2015’te Grand Hyatt İstanbul Otel’de gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato, “Faaliyete geçtiğimiz 2013 Nisan ayından bu yana yükselen bir ivme ile büyüyerek e-ticaret pazarını da büyüttük. Geçen yılın başında 2014 yılı için yüzde 100’ün üzerinde büyüme hedefi koymuş ve şeffaflık politikamız çerçevesinde rakamlarımızı her sene açıklayacağımızı belirtmiştik. Ticaret hacmi, platformumuzda yer alan kayıtlı satıcı sayısı ve ürün adedi olarak koyduğumuz bütün hedeflerimizi aşmış bulunuyoruz. 2014 yılında sektör yaklaşık yüzde 20-25 oranında büyürken, n11.com olarak yüzde 200’e yakın büyüme gerçekleştirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yıl sonu itibariyle platformumuzda 21 bin kayıtlı mağaza, 24.5 milyon kayıtlı ürün, 4 milyona yakın üye bulunuyor. Şu an Türkiye’deki en büyük AVM’deki toplam mağaza sayısının 100 katı mağazaya sahibiz. Seneyi, toplamda 200 milyon ziyaret sayısı ile tamamladık. 2014 yılında platformumuzda bulunan KOBİ’lerin yarattığı ticaret hacmi ise toplam 350 milyon dolar yani 770 milyon TL. Sadece Aralık ayı hacmimizin 150 milyon TL olduğunu belirtirsek, özellikle yılın son çeyreğinde yaşadığımız büyümeyi daha net ifade edebiliriz. Gerçekleşen ticaretin devlete sağladığı gelir 100 milyon TL’ye yakın, istihdamımız ise geçen seneye oranla yüzde 120 arttı. Bugüne kadar 14 milyon TL de AR-GE yatırımımız oldu.” dedi.
Hedefimiz platformumuzda bulunan tüm kategorilerde liderlik
Toplantıda konuşan n11.com CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Nak Kyun Chong ise n11.com’un en fazla kategoriye sahip olan e-ticaret sitesi olduğunu, daha önce denenmemiş hizmetleri sunduğunu ve satılmamış ürünlerin n11.com platformunda yer aldığını vurguladı. Chong sözlerine “Gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımız ve güçlü altyapı çalışmalarımızla yenilikçi bir satış kanalıyız. Halen 10 kategorimiz ile hizmet veriyoruz. Kategorilerimiz güçlerini gerçekleştirdikleri her çalışmada ortaya koyuyorlar. 2014 senesinde Sergen Yalçın, Halil Sezai ve Tülin Şahin ile çalıştık. Halil Sezai Market11 kategorimizin kampanyasını lanse etti. Market11, yaptığımız altyapı çalışmalarımız, burada yer alan mağazaların güvenilir ve alternatifli olması sonucunda büyük ilgi gördü ve satış anlamında çok kısa sürede yüzde 300 oranında artış kaydettik. Bu alanda hizmet veren firmaların satış hacimlerini bu kategorimizde geçmiş durumdayız. Tülin Şahin ise Moda kategorimizde marka yüzümüz oldu. Moda kategorimizde Tülin Şahin ile 2015 senesinde de ilerlemeye devam edeceğiz. Bunun yanında, 2015’te spor&outdoor kategorisine de yatırım yaparak Türk kullanıcılarında bu kategorilere ilgiyi artırmaya çalışacağız. Diğer ağırlık verdiğimiz bir kategorimiz de seyahat kategorisi. Seyahat kategorimizde yerel ve orta ölçekli güvenilir firmalara yer veriyoruz. Ama aynı zamanda dünyanın önde gelen şirketlerini de sistemimize entegre etmiş durumdayız. Kültür, yurtiçi ve yurtdışı turlarının yanı sıra Hayatının Serüveni (Once in a Lifetime) başlığı altında çok özel, hayatta belki de bir kere deneyimlenebilecek fırsatları sunuyoruz. Biz, ürün satmaktan çok farklı deneyimler sunmanın öneminin farkındayız ve çalışmalarımızı buna göre şekillendiriyoruz. 2015 yılı için hedefimiz platformumuzda bulunan tüm kategorilerin her birinde lider olmak.” sözleriyle devam etti.
n11.com Türkiye’deki e-ticaret ekosistemini de büyütüyor
Nak Kyun Chong açık pazar modelinin ekosisteme katkısından ve Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ’lerin büyümesine verdikleri destekten bahsetti. Chong: ” E-ticaret, diğer birçok sektör gibi, büyürken sadece kendi alanını değil, bağlı bulunduğu birçok işkolunu ve ekonomiyi de geliştiren bir niteliğe sahip. Diğer bir ifadeyle bu sektör gelişirken, e-ticaret tedarik zincirinde yer alan bilişim teknolojileri, kargo-lojistik, bankacılık-ödeme sistemleri gibi birçok sektörü de geliştiriyor ve istihdama önemli bir katkı sağlıyor. Ve Türkiye ekonomisinin önemli bir bölümünü oluşturan KOBİ’lerin e-ticaretle büyümesine olanak sağlıyor. Bugün platformumuzda 81 ilden satıcı bulunuyor. 81 ilden satıcılar lokasyondan bağımsız olarak ürünlerini n11.com aracılığıyla tüm Türkiye’ye ulaştırabiliyor. Bu KOBİ’lerin büyümesi için güçlü bir fırsat sunarken, Türkiye’nin her yerinden çok kolay bir şekilde alım satım yapabiliyor olmak ekosistem zincirini genişletmeye olanak sağlıyor.” dedi. E-ticaretin sunduğu fırsatları değerlendirmek için bu sektörün üzerine önemle eğilmek gerektiğinin altını çizen Chong sözlerine şöyle devam etti: ”KOBİ’lere daha yakın olmak için Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik ve sahaya inerek bölgesel ofis hizmeti vermeye başladık. Bölgesel ofislerimizle yerel satıcılarımızı sisteme entegre etmeye çalışıyoruz. Amacımız yerel ekonomileri de büyük resmin bir parçası haline getirebilmek İstanbul dışındaki satıcılarımız kayıtlı mağazalarımızın yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor. İzmir, Antalya ve Ankara ofislerimizle satıcılarımız bu noktalardan da bize istedikleri zaman ulaşabiliyorlar. Açık pazar iş modelini tüm Türkiye’ye taşıyarak KOBİ’lerin büyümesine destek olmak hedefiyle Türkiye genelinde “n11.com Anadolu’ya Uğur Getiriyor” seminerleri düzenlemeye başladık. Türkiye’nin teknoloji geliştirme hedefine uygun olarak AR-GE alanında 68 kalifiye elemanla hem altyapı çözümleri geliştiriyoruz hem de birçok yeni yazılım projesi yürütüyoruz. Gelişen teknoloji ile birlikte mobilin itici gücünü de arkamıza alarak sektörü, KOBİ’leri ve tüm ekosistemi büyütmeye devam edeceğiz. SK Group’un Güney Kore pazarında bulunan e-ticaret platformu 43 milyon kayıtlı ürün ve aylık ortalama 50 milyonluk tekil ziyaretçisi ile 2014 yılında 4.3 milyar dolarlık bir ticaret hacmi yarattı. Şu anda sadece mobil platformda yılda 1.1 milyar dolarlık hacim gerçekleşiyor. Orada yakalanan bu hacme Türkiye’de de ulaşmak için ciddi çalışmalar içerisindeyiz. Bu rakamlara bir anda ulaşılması mümkün değil, fakat 2015 yılında n11.com olarak agresif büyüme hedefimiz var.” açıklamasında bulundu.
Sektörü yeniden şeffaflığa davet ediyoruz
Liderlik yolunda hızla ilerlediklerini ve 2015 yılında sektör lideri olmayı hedeflediklerini belirten Adato e-ticaret sektörünün Türkiye için önemini ve potansiyelini vurguladığı konuşmasında sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’de e-ticaret büyük bir hızla gelişmeye devam ediyor. Türkiye’de 40 milyon internet kullanıcısı bulunuyor, internetten alışveriş yapan kişi sayısı ise yaklaşık 12 milyon. Bu sene internet satışları Türkiye genelinde yüzde 20-25 artış gösterdi. Dünyanın önde gelen ülkeleri ile kıyasladığımız zaman Türkiye’nin bu sektörde gelişmekte olduğunu daha net görebiliyoruz. Bu da büyük fırsatları yaratıyor. Mobil internet kullanımının hızla artıyor olması da büyüme potansiyeli açısından büyük önem taşıyor. Trafiğin yüzde 35’i mobilden geliyor. Gelecek senelerde bu rakamın daha da artacağını hatta mobil trafiğin interneti geçeceğini öngörüyoruz. Ama maalesef, böyle büyük potansiyeli olan bir sektörün gerçek büyüklüğünü resmi olarak bilemiyor, ölçümleyemiyoruz. n11.com olarak sektörü yeniden şeffaflığa davet ediyoruz. Sektörü büyütmenin ve tüketicileri e-ticarete yönlendirmenin yolu güven, şeffaflık ve adil rekabet koşullarının yaratılmasından geçiyor. Sektörde yer alan tüm firmalar n11.com gibi şeffaf olurlarsa sektörün büyüklüğünü ve ülke ekonomisine katkısını daha net olarak görebileceğiz.” dedi.