Ekonomi‘Müşteri merkezli inovasyon yapıyoruz’

‘Müşteri merkezli inovasyon yapıyoruz’

04.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

‘Müşteri merkezli inovasyon yapıyoruz’

DenizBank Genel Müdür Yardımcısı Umut Özdoğan, “İnovasyon sürecimize müşteriyi dinleyerek başlıyoruz. İnovasyona önderlik etme misyonuyla müşteri merkezli inovasyon çalışmalarını odağımıza yerleştirdik” diye konuştu.

Haberin Devamı

Günümüzde artık her sektörde şirketler, yoğun rekabet ortamında farklılaşabilmek ve karlılıklarını sürdürebilmek için fiyat, kalite gibi unsurların ötesinde inovatif bakış açısına sahip olmaya çalışıyor.

DenizBank Dijital Dönüşüm, CRM ve Değişim Yönetimi Grubu Genel Müdür Yardımcısı Umut Özdoğan, genel anlamıyla yenilik, değişim, iyileştirme, buluş ifadeleriyle tanımlanan inovasyonu DenizBank’ta yaratıcılığın ticari bir başarıya dönüştürüldüğü rekabet stratejisi olarak tanımladıklarını söyledi.

Önderlik ediyoruz

Özdoğan, “İnovasyon sürecimize müşteriyi dinleyerek başlıyoruz. Müşteriyi anlamak, onun ihtiyaç ve beklentilerini tanımlamak çok önemli. Bu noktada geleneksel pazar araştırmalarının yanı sıra müşteriye soru sormadığımız ancak cevapları, gözleme ve bilime dayanan antropolojik çalışmalardan, müşteri ile temasta olan çalışanlarımızın görüşlerinden, veri biliminden ve nörobilim uygulamalarından aldığımız çalışmalar yapıyoruz. Bu alanda da müşterimizin verilerini daha iyi anlayabilmek için Türk bankacılık sektörünün ilk veri bilimcilerini yetiştirme programını başlattık. Banka hedefleriyle uyumlu inovasyon alanları üzerinde çalışırken tüketici trendlerini de dikkate alıyoruz. Mümkün olan teknolojiyi de önemli bir kaldıraç olarak kullanıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Umut Özdoğan, DenizBank olarak teknoloji üssü duruşuyla hem küresel alanda hem de Türk bankacılığında inovasyona önderlik etme misyonuyla müşteri merkezli inovasyon çalışmalarını odaklarına yerleştirdiklerini kaydederek, “Bu amaçla sadece müşterilerimizin değil müşterimiz olmayan tüketicilerin ve şirketlerin de en çok fayda sağladığı, hayatını kolaylaştıran ürünler hayata geçirmeye çalışıyoruz. Global arenada 4 yıl üst üste inovasyon şampiyonu seçilen bir kurum olarak DenizBank, zengin ekosistemi ile müşterilerine ihtiyaç duydukları her alanda DenizBank’lı olmanın avantajını yaşayabilecekleri özelleştirilmiş ürünler sunmayı görev edinmiş bir kurumdur. Ancak, aynı zamanda çağımızın en önemli değerlerinden biri olan zaman da kazandırmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Dijital cüzdan fastPay

Denizbank’ın bu alandaki en değerli ürünlerinden biri fastPay. Özdoğan, dijital cüzdan uygulaması fastPay’le nesnelerin interneti, beacon sensörler ve akıllı veri sayesinde müşteri özelinde kampanyalar gönderip, özel indirimler tanımlayabildiklerini ve hatta üye işyerlerinde beacon teknolojisi ile ödeme yaptırabildiklerini aktardı. Özdoğan, şu bilgileri verdi: “Dünyada ilk olarak sesli para çekme ve handsfree ödeme yaptırma fonksiyonları da fastPay ile yapılabildi. fastPay’in en inovatif çalışmalarından birini kasım ayında yayına aldık. Müşterilerimiz, fastPay ile artık İstanbulKart yüklemelerini sadece cep telefonlarını kullanarak yapabiliyor. MobilDeniz’i de sürekli olarak müşterimizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Geldiğimiz noktada mobil bankacılığımız bugün 400 DenizBank şubesine bedel. Bu kanalı daha da efektif ve kolay kullanılabilir hale getirebilmek için mobil bankacılık kanalımız MobilDeniz’i yeniledik.”

Haberin Devamı

Her alanda uyguluyoruz

Umut Özdoğan, inovasyonu yalnızca dijital alanda değil her alanda 360 derece değerlendirdiklerini de ifade ederek, şunları söyledi: “Müşteri odaklı ve müşterinin hayatını kolaylaştıran ürünler geliştirme misyonumuzu burada da devam ettiriyoruz. Buna en güzel örneğimiz çiftçi ve KOBİ müşterileri için yaptığımız yenilikçi çözümlerimiz. Tarım Bankacılığı için Üretici Kart, KOBİ Bankacılığı için İşletme Kart ile sektörün ilklerini gerçekleştirerek, bir anlamda geleceğin bankacılığını her yönden şekillendirmeye devam ediyoruz. Çiftçiler için hazırladığımız ‘Deniz’den Toprağa’ uygulamamız da bir ilk.
‘Deniz’e Çek Gönder’ uygulaması ile kullanıcılar artık vade beklemeksizin zaman ve mekândan bağımsız olarak faturalı çekleriyle ilgili işlemlerini hızlıca yapabiliyor ve DenizBank şubelerinden finansmana erişebiliyorlar. Bu uygulamamızla artık bütün faktoring sürecini yarım günden 5 dakikaya indirdik. ‘İnovasyonu DNA’mıza işledik!’.”