30.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ
Sergi, İstanbul’da gerçekleşen yeni bir kentsel dönüşüm sürecine farklı zaman eksenlerinde yanıt vermeyi amaçlıyor. Çıkış noktası Beyoğlu ve çevresindeki boş dairelerin ve mağazaların camlarındaki ‘kiralık’ ve ‘satılık’ ilanları olan serginin küratörlüğünü Protocinema ve İbrahim Cansızoğlu birlikte üstleniyor.
‘Kiralık Satılık’ sergisi, eski Hamursuz Fırını’nda, mevcut kentsel dönüşümü çeşitli nedenleri ve sonuçlarıyla birlikte, değişimi takip ederek inceliyor. Antonio Cosentino İstanbul’u ikiye bölen hayali bir duvarın belirişinden sonra olanları anlattığı kısa öyküsüyle serginin anlatısını kuruyor. Cosentino’nun hikâyesi Berlin ve İstanbul’dan topladığı şişe kapakları, çeşitli objeler, çizimler ve bir okuma köşesiyle oluşturduğu yerleştirmenin parçalarından biri. Ani Çelik Arevyan yeni serisi ‘Olduğu Gibi’den seçtiği diptik fotoğraflarıyla geçmişe bakıyor. İşlerini yaratma sürecini fotoğraf çekmekten çok fotoğraf yapmak olarak tanımlayan Arevyan, bu serideki imajları hayatından parçalar içeren dağınık bir film şeridi gibi görüyor. Sanatçı bu seride uzun yıllar boyunca farklı şehirlerde çektiği fotoğraflardan oluşan arşivinden seçtiği görüntüleri yan yana getiriyor.
Bu eşleşmeler tanınma ve yer değiştirme anlarını çağrıştırırken, henüz cevaplanmamış, anlaşılması zor ve zamansız sorular soruyor.