EkonomiING dijital bankacılık için düğmeye bastı

ING dijital bankacılık için düğmeye bastı

20.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Yeni nesil dijital bankacılığa 2016-2021 döneminde 800 milyon Euro yatırım yapmayı taahhüt eden ING Grubu, global ölçekte veri odaklı bir kurum olma stratejisiyle organizasyonel bir yapılanma başlattı. ING Grubu, Türkiye’nin de dahil olduğu stratejik ülkelerde yapay zeka ve robot teknolojileri alanlarında uzmanlaşmış ekipler kuracak. ING Grubu Yapay Zeka ve Robot Teknoloji Global Başkanı Görkem Köseoğlu, başlatılan çalışmaları, “Hedefimiz bu ekiplerin her birinin belli konulara odaklanması ve tüm dünyaya bu merkezlerden çözüm üretmesi olacak” sözleriyle açıkladı.

ING dijital bankacılık için düğmeye bastı

Köseoğlu, düzenlenen basın toplantısında dijitalleşme odağıyla geleceğin bankacılığına hazırlanan ING Grubu açısından en kritik konulardan biri olan yapay zeka ve robot teknolojileri olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

ING Grubu, Türkiye’nin de dahil olduğu stratejik ülkelerde yapay zeka ve robot teknolojileri alanlarında uzmanlaşmış ekipler kuracak. Türkiye’den ING Grubu’na Yapay Zeka ve Robot Teknoloji Global Başkanı olarak göreve başlayan Köseoğlu, süreci “Hedefimiz bu ekiplerin her birinin belli konulara odaklanması ve dünyaya bu merkezlerden çözüm üretmesi olacak” diye anlattı.

KGF iyi örnek oldu

Türkiye’nin de içinde bulunduğu stratejik ülkelerde yapay zeka ve robot teknolojilerinde uzmanlaşmış ekipler kurulduğunu belirten Köseoğlu, her ülkenin farklı bir konuya odaklanacağını söyledi. Görkem Köseoğlu, bankacılıkta yapay zekayı; müşteri ilişkisi yönetimi, süreç otomasyonu ve temel bankacılık işlemleri olmak üzere üç ana alanda kullanmaya çalıştıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Köseoğlu, şöyle konuştu: “Müşterilerimiz açısından bakıldığında bu üç alandaki yapay zeka çözümlerinin yararlarını görmeleri mümkün. Örneğin doğal dil işleme çözümlerine dayalı chatbot çözümlerini hali hazırda birkaç ülkede müşterilerimize açtık. Aynı şekilde süreç otomasyonuna örnek olarak yazılım robotları kullanarak pek çok işlemi daha hızlı ve hatasız hale getirmeye başladık. Türkiye’de KGF kredileri için oluşturduğumuz süreç buna güzel bir örnek.”