Ekonomi Corona virüs, bankacılık işlemlerini dijitale kaydırdı

Corona virüs, bankacılık işlemlerini dijitale kaydırdı

30.03.2020 - 16:29 | Son Güncellenme:

Bankaların yeni tip Corona virüs (Kovid-19) salgını nedeniyle müşterilerini dijital kanallara yönlendirmesi sonucu şubelerden yapılan işlemlerin toplam bankacılık işlemlerindeki payı tek hanelere düştü.

Corona virüs, bankacılık işlemlerini dijitale kaydırdı

Kovid-19 salgınının yayılımının her geçen gün artması ve sosyal izolasyonun genişletilmesi, her sektörü olduğu gibi bankacılık alanını da etkiledi.

Haberin Devamı

Bankaların yıllardır yatırım yaptığı dijital kanallar, zor geçen günlerde kurtarıcı oldu. Hem şube çalışanlarının hem de müşterilerinin sağlığını ön planda tutan bankalar, şubeye gitmeksizin birçok bankacılık işlemini güvenli ve hızlı bir şeklide alternatif dağıtım kanallarıyla (ADK) yapabiliyor.

SON İKİ HAFTADA TALEP ARTTI

Bankaların son 2 haftada dijital kanalların kullanılmasına yönelik yoğun iletişimleri verilere de yansıdı.

AA muhabirinin bankalardan aldığı bilgiye göre, dijital kanallardan yapılan işlemlerin payı son 2 haftada yaklaşık 20 puan artarken, şubelerden yapılan bankacılık işlemlerinin payı ise tek haneli rakamlara geriledi.

Akbank'tan yapılan açıklamada, bankanın, bugüne kadar dijital dönüşüm kapsamında çok önemli yatırımlar gerçekleştirdiği belirtildi. Geleceğin bankacılık deneyimini tasarlarken birçok projeyi hayata geçirmeye ve 5 milyondan fazla dijital müşteriye hizmet vermeye devam edildiği aktarılan açıklamada, müşteri temas noktalarında bütünsel bir deneyim sunularak günlük bankacılık deneyiminin sadeleştirildiği vurgulandı.

Haberin Devamı

Açıklamada, bunun rakamlara yansıyan olumlu etkilerinin de görüldüğü bildirildi.

Bugün bankada görüntüleme ve nakit işlemler hariç, toplam işlemlerin yaklaşık yüzde 95'inin şube dışı kanallardan gerçekleştirildiği kaydedilen açıklamada, özellikle içinden geçilen bu zor dönemde, müşterilere hijyen koşullarına uyabilmeleri için birçok imkan sunulduğu aktarıldı.

DenizBank'tan yapılan açıklamada da bankanın, içinden geçilen bu zorlu dönemde müşterilerinin bankacılık işlemlerini en rahat şekilde yapabilmesi için teknolojinin tüm olanaklarını kullanarak ihtiyaç duydukları her anda daha hızlı, pratik ve akıllı bir bankacılık deneyimi sunduğu belirtildi.

DenizMobil, internet şubesi, ATM, fastPay, DenizKartım ve iletişim merkezi üzerinden müşterilere evlerinden, iş yerlerinden çıkmadan bankacılık işlemlerini kolay ve hızlı yapabilme imkanı sağlandığı bildirilen açıklamada, şu değerlendirmelere yer verildi:

YÜZDE 20'LİK ARTIŞ GERÇEKLEŞTİ

"İçinde bulunduğumuz dönemde MobilDeniz kullanıcılarımızın sayısında ve bu kanallardan yaptıkları işlemlerde geçen aya göre yüzde 15 artış gerçekleşti. DenizBank mobil cüzdan uygulaması fastPay, içinde bulunduğumuz koşullarda hijyen açısından büyük önem taşıyan temassız ödeme deneyimini müşterilerimizin hizmetine sunarken, MobilDeniz üzerinden ATM'ye temas etmeden QR kod ile para çekme olanağı sağlıyor. QR ile para çekme işlemlerinde de geçen aya göre yüzde 20'lik bir artış gerçekleşti. Önümüzdeki günlerde DenizBank dijital kanallarını kullanan müşteri sayımızın artacağını ve daha fazla bankacılık işleminin bu kanallardan gerçekleşeceğini öngörüyoruz."

Haberin Devamı

Garanti BBVA'dan yapılan açıklamada ise bankanın 7,8 milyonu mobil olmak üzere toplam 8,4 milyon dijital bankacılık müşterisi olduğu bildirildi.

Corona virüs salgını nedeniyle evlerde kalınan bu hassas günlerde müşterilerin bankacılık işlemlerini güvenle gerçekleştirebilmesi için 20 yıldan uzun süredir yatırım yaptıkları dijital bankacılık kanallarının çok etkin olduğu belirtilen açıklamada, müşterilerin, evlerinden çıkmadan temel finansal işlemlerini ağırlıklı olarak dijital kanallardan gerçekleştirdiği vurgulandı.

Haberin Devamı

İş Bankası'ndan yapılan açıklamada, bugün itibarıyla dijital kullanıcı sayısının 8,4 milyona ulaştığı bildirildi. Bankanın, salgın nedeniyle tedbirlerin yoğunlaştırıldığı geçen hafta boyunca dijital kanallar olan İşCep, internet şube ve Maximum Mobil'den her gün ortalama 2,2 milyon müşteriye hizmet verdiği aktarılan açıklamada, "Bu müşterilerimiz dijital kanallarımıza günlük ortalama 5,6 milyon kez giriş yaptılar. İki hafta öncesine kadar yüzde 68'lerde olan mobil bankacılık uygulamamız İşCep'in kanal payı aynı dönemde (23-27 Mart) yüzde 78'e kadar yükseldi. İnternet şube ve Maximum Mobil'le birlikte bu oran yüzde 88'e ulaştı. Şubelerden yapılan işlemlerin toplam bankacılık işlemlerindeki payı ise 23-27 Mart haftasında yüzde 5'e kadar geriledi." ifadelerine yer verildi.