EkonomiVestel Dünya Kupası’nda 600 bin LCD TV satacak

Vestel Dünya Kupası’nda 600 bin LCD TV satacak

20.04.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, bu yıl LCD TV’de yaklaşık iki kat büyüme öngördüklerini, Dünya Kupası heyecanını taşıdıkları mağazalarında 600 bin LCD satışı hedeflediklerini açıkladı.

Vestel Dünya Kupası’nda 600 bin LCD TV satacak

Vestel’in Dünya Kupası’na özel kampanyasıyla, favori ülkelerini temsil eden LCD’yi satın alan ve kupa şampiyonu olacak ülkeyi doğru tahmin eden tüketiciler, ürün tutarı kadar hediye çeki kazanacak. Levent Hatay, farklı modellerdeki Vestel LCD TV’lerin Dünya Kupası’na katılacak 13 ülkeyi temsil ettiğini söyledi. Hatay, “Kampanyada, satın alınan LCD TV’yle eşleşen ve kupa şampiyonluğunu kazanan ülke, LCD sahibine de Vestel’den ürün tutarınca hediye çeki kazandıracak” dedi.

Satışlar arttı
Hatay, “Tüketici odaklı kampanyalarımıza devam ediyoruz. Dünya Kupası’nda kazanan takımın LCD’sini alan tüketicilerimize televizyon bedavaya gelecek” diye konuştu.
Hatay, iç pazarda Vestel’in yüzde 20 pazar payıyla 2009 yılında liderliğini koruduğunu belirtirken 2010’un ilk 3 ayında da satışlarını yüzde 163 artırdığını ifade etti.
Avrupa pazarında LCD pazarının yüzde 72’sine hakim olan ilk dört markanın Türkiye’de pazardan sadece yüzde 35 pay alabildiğine değinen Hatay, “Vestel 2010’un ilk 3 ayında GfK’ya göre 4, ECID’e göre ise 12 puan yükselerek liderliğini korudu. 2009 yılında Türk markaları pazar payı kazanırken yabancı markalar pay kaybetti. Bu gelişim Türk markalarına olan güveni ortaya koyuyor” diye konuştu.

Beyaz eşyada büyüme
Beyaz eşya alanında Türkiye’nin 2009’da pek çok Avrupa ülkesinden daha iyi performans gösterdiğini belirten Hatay, krizde Doğu Avrupa’da beyaz eşya satışları yüzde 18 daralırken, Türkiye’de vergi indiriminin de yardımıyla küçülme oranının yüzde 3.8’de kaldığına dikkat çekti.
Vestel’in beyaz eşyada hızlı yükseliş kaydettiğini aktaran Hatay, “MP3 çalarlı buzdolabı, bulaşığın miktarına göre yıkama yapan Ecowash gibi yenilikçi ürünlerle büyüyoruz. 10 yılda pazar payımız 3 katına çıktı. 2010’da Türkiye’de beyaz eşyada yüzde 15 büyüme sağlamayı hedefliyoruz” dedi.