07.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Turkcell’in başarı hikayesini paylaşan Terzioğlu, Lifecell Ventures ile dijital uygulamaların ihracatı için global operatörlerle iş birliği aşamasında olduklarını açıkladı.
Başarı formülü
Turkcell’in dijital ihracat döneminin genişleyerek devam ettiğini kaydeden Terzioğlu, “Şirketimizin dijital hizmet ve teknolojilerini Lifecell Ventures ile tüm dünyayla paylaşıyoruz. Bunların arasında Afrika’dan, Karayipler’den, Nepal’den, Amerika’nın Latin tarafından ve Doğu Avrupa’dan operatörler de bulunuyor. Güneydoğu Asya’dan Karayiplere farklı kıtalardan şirketler, dijital hizmetlerimizi inceliyor, dijital ekonomiye katkı sağlayan hikayemizi dinliyor. Bu alanda 30 farklı operatörle işbirliği için görüşmelerimiz sürüyor” dedi.
Sadece son iki yılda Turkcell’in bu modelle gelirlerinde yüzde 52’lük büyüme yaşandığının altını çizen Kaan Terzioğlu, “Dijital operatör olmak bizim için başarıya giden bir formüldür” dedi. Terzioğlu, şunları söyledi: “Turkcell’in gündeminde artık katma değer yaratan yazılım ve uygulamalar var. Bugün ve yakın gelecekte seyahat hizmetlerinden oyun ve eğlenceye, eğitim ve sağlıktan finansal ödeme sistemlerine kadar birçok alanda dijital hizmet ve içerik oluşturmak için farklı oyuncularla işbirliği yapmak gerek. IoT ve diğer dijital teknolojilerle güçlenen bu yeni Endüstri 4.0 sisteminin en önemli aktörlerinden birisi telekom olacak.”
Türk mühendisler geliştirdi
Tamamı Türk mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibiyle oluşturulan ürün ve hizmetlerin Lifecell Ventures ile dünyaya açıldığına dikkat çeken Terzioğlu, “Özellikle gelişmekte olan pazarlarda böyle bir ekibe veya altyapıya sahip olmayan operatörler için bu tür işbirliklerine yatırım yapmak için en doğru zaman” diye konuştu. Turkcell’in ‘dijital ihracat’ döneminin en somut örneği Moldovalı Moldcell olmuştu. Operatör müşterilerine BiP ve lifebox’ı aynı isimle dijital servis olarak sunuyor.