Gündem BİMER’e şikâyet başvurusu nasıl yapılır? ALO 150 hattı

BİMER’e şikâyet başvurusu nasıl yapılır? ALO 150 hattı

30.04.2018 - 10:47 | Son Güncellenme:

“BİMER nedir? Nasıl kullanılır? Şikâyette bulunmak için internet sitesini kullanmak mecburi midir? Şikâyet başvurusu kapsamına neler girer?” gibi soruların cevabını merak eden vatandaşlar oldukça telaş içinde. Eğer siz de sorularınıza cevap arıyorsanız okumaya devam edin.

BİMER’e şikâyet başvurusu nasıl yapılır ALO 150 hattı

BİMER nedir?

Haberin Devamı

BİMER, Başbakanlık İletişim Merkezi’nin oluşturduğu bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. Vatandaşların dilekçe hakkını kullanmasına dair kanun kapsamında, her türlü dilek, şikâyet ve ihbar için kullandığı bir sistemdir. İnternet üzerinden kullanılan bir uygulamadır ve B-başbakanlık ile vatandaş arasında bir iletişim kanalı oluşturmaktadır.

Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli tüm çalışanlar, kendilerine tahsis edilmiş olan kullanıcı adı ve şifreyle bu sisteme giriş yapıp ilgili şikâyet ve isteği değerlendirerek sorunun çözümüne yönelik işlem yapmaktadır.

BİMER’e başvuru yolları

Başbakanlık İletişim Merkezi’yle iletişim kurmak ve bir şikâyet ya da istekte bulunmak için iki yöntem vardır. İlki internet üzerinden yapılır. Diğeri ise ALO 150 hattını kullanmaktır.

Haberin Devamı

Online BİMER başvurusu nasıl yapılır?

İnternet üzerinden BİMER başvurusu yapmak için http://www.bimer.gov.tr adresine girilmesi gerekmektedir. Sayfa açıldıktan sonra, sağ üst tarafta bulunan “başvuru yap” butonuna tıklamanız gerekir. Sisteme e-posta adresinizi girmeniz halinde sistem size bir mail gönderir. Mailinize gelen bağlantıya tıklayıp karşınıza çıkan formu doldurarak kayıt yapabilirsiniz. Yazdığınız tüm bilgilerin doğru olduğundan emin olmalısınız.

Bir şikâyet veya ihbarda bulunurken kimlik bilgilerinizin gizlenmesini talep edebilirsiniz. Bu durumda sadece BİMER yetkilileri kimlik bilgilerinizi görebilir. Şikâyetin iletileceği ilgili kurum görmeyecektir. (Mesela Vergi Dairesi’ne gittiniz ve işleminizi yapan görevli kişinin size kaba davrandığını, işiyle yeterince ilgilenmediğini gördünüz. Bu konuyla ilgili şikâyette bulunduğunuzda BİMER yetkilisi bilgilerinizi görür; ancak Vergi Dairesi’ne iletilen şikâyette kimlik bilgileriniz görünmez.)

Tam tersi durum da geçerlidir. Vergi Dairesi’nde yaptığınız işlem sonucunda görevli memura karşı saygısız davranışlar sergilerseniz, memurun da sizden şikâyetçi olma ve konuyla ilgili BİMER’e başvuruda bulunma hakkı vardır.

Ayrıca e-Devlet üzerinden de BİMER başvurusu yapılabilmektedir.

Haberin Devamı

BİMER başvurusu nasıl sorgulanır?

BİMER’in internet sitesine girdiğinizde sağ taraftaki “başvuru sorgula” butonuna girip TC kimlik numaranızla birlikte başvuru numaranızı girerek başvurunuzu sorgulayabilirsiniz. Eğer başvurunuzu yaparken kimlik bilgilerinizi gizlediyseniz, başvuru tarihini ve başvuru numaranızı girmeniz gerekmektedir.

ALO 150 hattı nedir? Nasıl kullanılır?

ALO 150 hattı, BİMER’in internet uygulamasını kullanmak istemeyen vatandaşlarımız için açılmış olan bir şikâyet hattıdır. Bu şikâyet hattını aradığınızda ikâmet ettiğiniz ilin valiliğindeki görevli kişi sizinle ilgilenir. Şikâyetinizi alan kişi, ilgili bakanlığa ya da kuruma şikâyetinizi iletir. Yaptığınız görüşme sırasında tüm söyledikleriniz kayıt altına alınmaktadır.