EkonomiYaşar Holding 2009’da yüzde 5-6 büyüme planlıyor

Yaşar Holding 2009’da yüzde 5-6 büyüme planlıyor

18.03.2009 - 18:02 | Son Güncellenme:

.

Yaşar Holding 2009’da yüzde 5-6 büyüme planlıyor

Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar, 2009’da grup cirosu olarak toplam yüzde 5-6 büyüme planladıklarını bildirdi.
Yaşar Holding çatısı altında bulunan DYO, sektörün gelişimine katkı sağlayacak, boya ustalarının bilgi ve becerilerini artıracak DYO Akademi’yi hizmete açtı.
Gebze’deki DYO fabrikalarında düzenlenen DYO Akademi açılış töreninde konuşan Yaşar Holding Onursal Başkanı Selçuk Yaşar, DYO’nun, Yaşar Topluluğu’nun ilk şirketi olduğunu hatırlatarak, DYO’nun kurulduğunda Türk boya pazarında sadece ithal boyalar bulunduğunu ifade etti.
Selçuk Yaşar, bugün bir ilke imza attıklarını belirterek, rekabet karşısında DYO’nun bir ilke daha büyük bir gönülle adım attığını söyledi. Yaşar, “Bu çalışmanın 2009 yılında Türk boya sanayine büyük katkısı olacağına, DYO’nun önderliğini bir kez daha vurgulayacağına ve bunun için gerekli çalışmayı, programı, katılımı yapacağına DYO adına söz veriyorum” şeklinde konuştu.
Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar da dünyanın ciddi değişimlerden geçtiğini, DYO’nun da bu değişimlere ayak uydurduğunu, çalışma koşullarını gözden geçirdiğini ve dimdik ayakta kalmayı başardığını ifade etti. Türkiye’nin 1999’dan bu yana geçtiği evrelerde özel sektör olarak, DYO olarak, sorunların çözülmesine katkıda bulunduklarını dile getiren Yaşar, eğitime destek verdiklerini, genç nüfusun para kazanmasının Türkiye’nin sorunlarını ciddi biçimde çözeceğini söyledi.
Yaşar, projenin yapılmasının değil, uygulamaya geçmesinin çok önemli olduğunu, akademi uygulamaya geçtikten sonra pazar paylarında büyüme göreceklerini kaydetti.
DYO Genel Müdürü Hüseyin Çeliker ise amaçlarının; sektördeki bilgi ve tecrübelerini sektördeki çalışanlarla paylaşıp hem ulusal ekonomiye hem de hizmet sektörüne katkı sağlamak olduğunu söyledi.

DYO AKADEMİ
Verilen bilgiye göre, boya ustalarının teknolojik bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik programıyla DYO Akademi, teori ve uygulama alanında eğitimler verecek. Birçok modülden oluşan eğitim programında öncelikle iç ve dış cephe, ahşap-metal, ısı yalıtım sistemi, deniz boyaları konularında uygulama ve teknoloji eğitimlerine başlayacak.
Akademide, teknik eğitimlerin yanı sıra, ustalar ve satış kanalları için satış becerileri, beden dilinin kullanımı, müşteri memnuniyetinin sağlanması ile ilgili bilgiler de sunulacak. Eğitim sonunda yapılacak sınav sonrası geçerli not alan boya ustaları, AB tarafından kabul gören Milli Eğitim Bakanlığı onaylı eğitim belgesi ile “DYO Akademi-Usta Boyacı Sertifikası”na sahip olacak. En az ilköğretim mezunu, boyacılık mesleğinde tecrübeli, 18-50 yaş arası kişilerin alabileceği eğitimler, başlangıçta İstanbul, İzmit, Adapazarı ve Bursa’da sağlanacak.
Haftada 30 kişilik 2 gruba verilecek eğitimler mart sonunda başlayacak.
Ayrıca 300 saatlik meslek edindirme kursu da verilecek.

2009’DA 30 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Feyhan Yaşar, açılışın ardından gazetecilerin sorularını yanıtlarken, ekonomideki tedbir paketlerinin yararlı olduğunu düşündüğünü ifade ederek, “Ben bu tedbirlerin artarak devam edeceğini düşünüyorum. Piyasaların canlı tutulması, Türkiye’nin daralma dönemini en az sıkıntıyla geçmesini sağlayacak” dedi. “Alınan tedbirler yeterli midir?” sorusuna Yaşar, “Yeterli değildir mutlaka... Çünkü krizin kendi iç dengeleri açısından... İstihdam uzun yıllardır Türkiye’nin sorunu. Müteşebbislerin iş yapma konusunda da biraz daha çekinceli davranacakları kesindir. Reel düzelme geçici iş yaratarak değil, kalıcı bir takım yapısal değişikliklerle olacaktır” karşılığını verdi.
Yaşar, Türkiye’nin bu daralma döneminde verimlilik ve üretkenliğe her zamankinden daha fazla önem vermesi gerektiğini vurguladı. Daralmanın topluluğun ihracatına etkisine ilişkin bir soru üzerine, Yaşar, topluluk olarak her zaman ihracatlarını artırmaya çalıştıklarını, ancak bu alanda çok büyük pazar payları bulunmadığını, gıda işinin ihracatı konusunun sınırlı olduğunu söyledi. Yaşar, ihracat açısından bu daralmadan etkilenmediklerini belirterek, ağırlıklı olarak Körfez bölgelerine yaptıkları gıda ihracatlarının artarak devam ettiğini bildirdi.
Yurt dışı faaliyetlerinde ufak tefek daralmalar oluştuğunu kaydeden Yaşar, “Boyada da, gıda da büyük agresif büyümeler beklemiyoruz. Ama ciddi daralmalar da yok” dedi.
Yaşar, 2008’de önemli büyük yatırımları 2009’a ertelediklerini, bu yıl da daralmanın devam edeceğini görerek daha çok verimlilik, bilgi sistemleri, makine, teknoloji ve pazarla ilgili yatırımlarına devam edeceklerini, 15-20 milyon dolarlık makine yatırımı yapacaklarını bildirdi.
Yeni iş kollarına girmediklerini, kendi iş kollarına odaklanarak büyümeyi planladıklarını kaydeden Yaşar, 2009’da 30 milyon dolarlık yatırım planladıklarını, yatırımın düğmesine haziran ayı sonunda basacaklarını, ancak beklenmedik bir gelişme olması durumunda 2010’a erteleyebileceklerini, şu anda yatırımlarının hepsinin fizibilite çalışmalarının yapıldığını, bunun içinde yurt dışı yatırımlarının da bulunduğunu söyledi.
DYO’nun stratejik ortaklık sürecine ilişkin bir soru üzerine Yaşar, hazirana kadar karşı tarafların da iradesiyle buna ara verdiklerini, bir süre bekleyeceklerini kaydetti.

“TEK DARALMA SANAYİ BOYALARINDA”
Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar, krizin gıda eğilimlerine etkisine ilişkin bir soru üzerine de Türkiye’de her zaman için daha ekonomik gıdalara, açık gıdalara talep olduğunu dile getirerek, “Bir daralma oldu ama bu bizim beklediğimizin ötesinde bir daralma değil. Yine de büyüme olacak” dedi. Kriz dönemlerinde insanların daha çok evlerinde yemek yediklerini, ev içi tüketiminde artış görüldüğünü kaydeden Yaşar, fiyat artışları yapmayarak, ambalajları daha küçük ölçekleri indirerek tüketicinin alım gücünü zorlamamaya yönelik bir strateji içinde bulunduklarını söyledi.
Yaşar, sadece krizle ilgili değil, ambalajlardaki değişimin, sadece krizle ilgili değil, genel tüketim değişimiyle ilgili olduğunu, kendilerinin tüketicinin taleplerini izlemeye, algılamaya yönelik çalışma yaptıklarını anlattı.
Gıda grubunda yüzde 5-6 büyüme beklediklerini ifade eden Yaşar, şöyle konuştu:
“2009’da grup cirosu olarak toplam yüzde 5-6 büyüme planlıyoruz.
Büyümenin çoğu gıda grubundan gelecek. Boyada fırsatları değerlendireceğiz. İhracat fırsatları gıdada da var. Bu sene daha sıkı bir bütçe disiplini, verimlilik artışıyla ilgili karlılığı artırıcı projeleri, pazarlama yatırımlarını sürdüreceğiz. Bu dönemde pazarlamadan ve pazarlama yatırımlarından hiç vazgeçmemek lazım.”
Yaşar, daralma yaşadıkları tek alanın sanayi boyaları olduğunu dile getirerek, gerçekleştirecekleri büyümenin içinde fiyat artışları bulunmadığını, bu yıl bütçede zam planlamadıklarını bildirdi.
Geriye giden bir işleri olmadığının altını çizen Yaşar, “Bu sene, geçen seneden daha düşük bir bütçe yapan iş planlamadık” dedi.