30.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Yazılım devi Microsoft’un Türkiye Genel Müdürü Haluk Maga, Microsoft’un hem ABD’de hem de Türkiye’de ordu ile çalıştığını söyledi. Maga, "Ordu, büyük müşterilerimizden; ortak iş yaptığımız en büyük müşterilerden biridir" dedi.
Maga, ayrıca, teknoloji ve yazılımın Irak’taki savaşı çok yakından etkilediğini ve bu yüzden savaşın, geçmişte yaşanan savaşlara göre değişik kuralları ve stratejileri olduğunu söyledi. Maga, “Bugünün savaşı, eski tür savaşlardan çok farklı, bir kere biz her şeyden önce oturup, yazılımın yarattığı sistemlerle anlık olarak savaşı takip ediyoruz. Yapılan savaşta kullanılan silahlar ve silah türleri hepsi akıllı sistemler. Yani yazılımın gücü. Hem savunma hem saldırı gücü. Günümüzde yazılım, sağladığı bilgi akış altyapısıyla, su, elektrik kadar önemli" diye konuştu.
‘Savaş bizi etkilemez’
"Savaş temel stratejileri etkilemez" diyen Maga, konuyla ilgili şu bilgileri verdi: "Türkiye önemli bir konumda. İstanbul merkeze bağlı 70 ülke var. Türkiye’de de krizler oluyor, bitiyor. Ama biz hiçbir ülkeye kısa vadeli bakmıyoruz. Bakışımız uzun soluklu. Bizim oyun planımız, bütün stratejilerimiz 3 ila 5 senelik bir dönemi kapsar. Bu dönemler içerisinde bu bölgenin yapısı itibariyle bugün Türkiye’de, yarın İsrail’de öbür gün Irak’ta, berikinde Güney Afrika’da böyle gel - geç dönemler oluyor. Gelişmekte olan piyasaların doğası bu. Savaş, eninde sonunda tabi ki Ortadoğu’daki birtakım dengeleri değiştirecek, yapıyı değiştirecek. Ama nihayetinde bu bizim oyun planımız içerisinde stratejilerimizin temelini değiştirmeyecek."
7 bölgede 7 star
Microsoft Türkiye’nin bu yıl 10’uncu yılını doldurduğunu söyleyen Maga, 2003 yılı içerisinde birtakım özel hazırlıklar içinde oldukları belirtti. Bu kapsamda, yakın zamanda “7 bölgede 7 star’ adlı bir çalışmayı duyuracaklarını açıklayan Maga, konuyla ilgili şunları söyledi: "Amacımız yedi bölgede, dünya çapında yedi Türk şirketi yaratmak. Türkiye’de 30 - 50 milyon dolar cirolu şirketler arasından seçeceğimiz yedi şirkete, tüm desteği vereceğiz, kaynak yaratacağız, onlarla birebir çalışacağız. Bu sayede, bir ürün veya kavramı dünya markası yapmayı hedefliyoruz."