Ekonomi“Lazım olur deyip 20 yıl sigorta primi ödedik, o gün bugünmüş...'

“Lazım olur deyip 20 yıl sigorta primi ödedik, o gün bugünmüş...'

30.01.2017 - 09:13 | Son Güncellenme:

Sakarya'yı sular altında bırakan selden etkilenen bir işletme, bir gün lazım olur diye 20 yıl sigorta primi ödedi, sigorta sayesinde bir haftada tekrar üretime başladı

“Lazım olur deyip 20 yıl sigorta primi ödedik, o gün bugünmüş...

İki yıl önce Haziran ayında Sakarya'yı sular altında bırakan yoğun yağış sonrası Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB) faaliyet gösteren Alkur Kapı Sistemleri sular altında kaldı. Sigortalı olan işletme, afet sonrası eksperlik firması ve hasar onarım hizmeti şirketinin hızlı müdahalesi ilebir hafta gibi kısa sürede üretime tekrar başlayabildi. Hasar onaranı konusunda hiçbir işe ederini sürmediklerini belirten Alkur Kapı Sistemleri Fabrika Müdürü Recep Sak, "20 yıl sigorta primi ödedik, 'bir gün lazım olur' dedik, o gün bugünmüş" dedi.

Haberin Devamı

DUVARLARI YIKACAK BOYUTTAYDI

Türkiye'nin ilk kapı paneli üreticisi olan ve kapıya ilişkin ürünlerin yaklaşık yüzde 87'sini kendi bünyesinde üreten işletme, 2014 yazında yaşanan sel felaketinden etkilendi. Sak, olayın boyutunu şu cümleleriyle açıkladı: "Uzun zamandır Sakarya'da ikamet ediyor ve bölgeyi çok iyi tanıyorum. Yağan yağmur miktarı normalin çok üzerindeydi. Sel çok geniş bir alanı etkiledi. OSB'nin etrafındaki duvarları yıkacak boyutta bir su baskın söz konusuydu. Burada birçok işletme zarar gördü." İşletme'nin yangın, hırsızlık, sel gibi afetlere karşı sigorta ile korunduğunu açıklayan Sak, çalışanların ise ferdi kaza sigortası ile güvence altında olduğunu belirtti. İşletme araçlarının genellikle kiralandığını ve bu araçlarında sigortası olduğunu belirten Sak, araçların da bu afetten zarar gördüğünü, hatta bir aracın perte çıktığını söyledi.

Haberin Devamı

ACENTE, ZOR ANIMIZDA YANIMIZDA OLDU

Olayın ardından acentenin eksperle birlikte fabrikaya geldiğini söyleyen Sak, acente tercih etme sebeplerinden birinin, zor durumda kaldıklarında acentenin de yanlarında olması olduğunu vurguladı. Sak, "Acentemiz, eksper ile birlikte geldi. Eksper, gerekli hasar tespiti yaptı ve bize bir yol haritası sunuldu" dedi.

Sel afeti meydana geldiği sırada çok hızlı bir şekilde toparlandıklarını söyleyen Sak, yağmur sularının işletmeyi etkisi altına aldığında İstanbul'da olduğunu, buna rağmen çalışanlarla iletişim kurarak su seviyesi ile ilgili an be an bilgi aldığını açıkladı. Su seviyesinin giderek yükseldiğini öğrenince sigortanın şalterden kapatılması talimatını veren Sak, "İnsan canı daha önce geliyor biliyorsunuz. Bunun için olası önlemleri aldık ve önce elektriği devre dışı bıraktık. İyi ki de yapmışız, ne varsa sular altındaydı" dedi. Sel sularının işletmeyi basması sırasında "Nasıl olsa sigortalıyız, ne olursa olsun, boş verelim demedik" diye konuşan Sak, bu durumun hakkaniyetli olmayacağını ve iş sürecini uzatacağını dile getirdi. Sak, "Hem kendimizi hem de sigorta şirketini kollamış olduk" dedi.

Haberin Devamı

Kaynak: Posta